Zomer-uitsmijter: verrijkte Case Study Mediafacts Uitgeverscongres!

Op 11 juni vond het Mediafacts Uitgeverscongres plaats. Inmiddels is het zover: alle sessies van dit boeiende congres zijn in een fraai design samengevat in een Case Study met artikelen, veel foto’s en diverse video’s. Ook zijn de meeste presentaties van de sprekers hierin beschikbaar gesteld. Een mooi cadeautje dus voor uitgeef-minnend Nederland en Vlaanderen!
Deze Case Study is vervat in de nieuwe, responsive web app van Mediafacts. Dat betekent dat hij via het vaste internet, alle soorten tablets én alle soorten smartphones te lezen en bekijken is. Hiervoor maken we gebruik van de digital magazine publishing software van Instant Magazine. Deze Nederlandse startup mag bijvoorbeeld ook Volvo, de ANWB en het blad Runner’s World tot haar klanten rekenen.
Gratis en voor niets
De Case Study ‘Recap Uitgeverscongres’ is voor iedereen vrij toegankelijk. Het is een visitekaartje van Mediafacts, dat sinds kort ook een nieuwe website heeft.
Dit is pas het begin!
Wij zullen vanaf nu in een hoge frequentie Case Studies over relevante media-thema’s en media-congressen uitbrengen via deze responsive web app. Zo is Mediafacts in september aanwezig bij een topcongres in New York, terwijl we in een andere Case Study de belangrijkste hoofdstukken van het ‘Innovation in Magazine Media 2015-2016 World Report’ samenvatten. Denk hierbij aan thema’s als Mobile, Big data en Online Video, maar ook aan een onderwerp als cultuurverandering in traditionele mediabedrijven.
Premium content voor abonnees
In dergelijke gevallen betreft het echter Case Studies die alléén toegankelijk zijn voor abonnees van Mediafacts. U kunt zich hier op Mediafacts abonneren, voor nauwelijks meer dan 100 euro per jaar. U krijgt dan tevens korting op de entree van onze eigen jaarlijkse mediacongressen.
Een mooie uitsmijter
Wij zijn ervan overtuigd dat de Case Study over het Mediafacts Uitgeverscongres een feest is om te lezen, te bekijken en te beluisteren. Een mooie uitsmijter richting de zomervakantie.
Uitpakken maar!
Voilà: open hier de Case Study.
Ik wens u een prettige zomer!
Wim Danhof, hoofdredacteur Mediafacts
-
Deloitte: minder tv, meer adblockers
Meer smartphones worden in 2018 gebruikt voor augmented reality, het aantal adblockers stijgt aanzienlijk, tv kijken neemt verder af, maar live tv blijft onverminderd populair. Bron: Emerce
-
Media-ondernemer Willem Sijthoff: “Je moet gaan voor marktleiderschap in de niche”
Willem Sijthoff heeft het druk. Hij is de eigenaar van meerdere uitgeverijen, heeft 5 bestuursfuncties en 5 commisariaten en bemoeit zich intensief met de verbouwing van de oude Diamantbeurs aan de Wibautstraat in Amsterdam. Bron: Fastmoving Targets
-
De voorspellers. Wat staat de journalistiek in 2018 te wachten?
30 journalisten, ondernemers, developers en andere mediakenners keken in hun glazen bol. Bron: SvdJ
-
Blendle laat je nu ook naar artikelen luisteren
Artikelen luisteren terwijl je in de auto zit of de afwas doet? Met behulp van Blendle Audio kan dat nu. Bron: RTL Z