Mobile publishing & advertising

De smartphone is niet de kleinere schermversie van de pc of laptop, maar het 7e massamedium. Daarmee vergt de smartphone (en ook de tablet) van uitgevers een 100% nieuwe benadering van storytelling en media-dienstverlening. In deze Case Study vindt u een duidelijke visie, cases en - opgeteld - 36 tips over mobiel uitgeven en de exploitatie van mobiele platformen. Alléén voor abonnees van Mediafacts.    

Als uitgevers op één platform moesten inzetten, dan zou dat de smartphone moeten zijn. Dat stelde Mario Garcia in 2014 al tijdens het Mediafacts Uitgeverscongres. Over hoe je als uitgever met name die smartphone inzet om consumenten en adverteerders aan je te binden, gaat de nieuwste Case Study in de responsive web app van Mediafacts. Deze Case Study is dus op alle media-apparaten te lezen en bekijken. U moet alleen wel abonnee van Mediafacts zijn. U kunt dan inloggen met uw email-adres en wachtwoord (of eerst een nieuw wachtwoord aanvragen wanneer u dit vergeten bent).  

Behandelde vragen en kwesties
What's in it for me? De Case Study over mobile publishing & advertising begint met de waarschuwing dat verder lezen geen zin heeft als binnen uw bedrijf of mediamerk een verstikkende bedrijfscultuur heerst waarin alle innovatie van bovenaf wordt opgelegd. Vervolgens wordt geíllustreerd hoe snel de mobiele revolutie zich ook de komende jaren blijft voltrekken. Na die analyse wordt ingegaan op storytelling op de smartphone. Waarop moet je letten, en hoe hebben consumenten op de smartphone een ander verwachtingspatroon van media dan op andere platformen? Wat betekent dit voor mobile storytelling? Context is één van de kernbegrippen. 

Een elfstappenplan
Om het allemaal concreter te maken volgt een elfstappenplan voor het organiseren van moderne mobile publishing, gezamenlijk opgesteld door veertig specialisten uit alle mediasectoren in de VS.
Als de organisatie van mobile publishing een beetje op de rit is, kun je pas echt goed beginnen. Maar hoe dan? Alweer volgen tal van praktische tips om mobile publishing simpelweg te doen. Denk bijvoorbeeld aan het aanleggen of uitbreiden van een email-bestand en aan promotie van mobiele content.

Hoe mobiele adverteerders te bedienen
Zonder advertentiemodel is er vaak geen serieus businessmodel voor mobiel te verzinnen. Maar uitgevers klagen dat de papieren advertentie-euro een digitaal dubbeltje werd, en nu een mobiele cent... Is het zó erg? Nee, mits je de juiste regels volgt voor het faciliteren van het mobiele adverteren. Na een visie hierop volgen weer negen tips, ditmaal voor mobiel advertentiesucces.

More Case Studies to come!
Klik op de onderstaande button om - na invoer van mailadres en wachtwoord - deze fraai vormgegeven en met video verrijkte Case Study te openen. Bent u nog geen abonnee van Mediafacts, dan kunt u zich eenvoudig als nieuwe abonnee aanmelden. U krijgt dan toegang tot alle afgesloten Case Studies van Mediafacts. De komende maanden gaan die over onderwerpen of recente events als 'Digital Media Strategies USA', E-mail-marketing en Online Video.

Case study bekijken