SXSW Interactive: de hoogtepunten

Het beste wat South by Southwest Interactive 2016 te bieden had voor de mediasector heeft Mediafacts samengevat in deze nieuwe Case Study. Een absolute toppublicatie over dit evenement, waarvoor 30.000 mensen naar Austin (Texas, VS) afreisden. 

In tekst, beeld en enkele video’s heeft Mediafacts de crux van de media-gerelateerde sessies van SXSW Interactive voor u samengevat. In deze Case Study vindt u vier niet eerder gepubliceerde artikelen, afgewisseld met een bundeling van het beste dat Mediafacts eerder op haar website over SXSW heeft gepubliceerd. We durven gerust te stellen: wie deze Case Study - noem het gerust een digitaal magazine - heeft gelezen, is over de volle breedte op de hoogte van wat er speelt op het gebied van media, met name publishing.

Wat treft u aan?

  • Een longread met de visie op de mediawereld van Jim Bankoff, ceo van VOX Media. VOX Media is een snelgroeiend bedrijf dat zich met acht merken richt op de social media generatie. Bankoff praatte over zijn werkwijze op het gebied van social publishing, de rol van data en het digitale adverteren. Ook legt hij uit hoe VOX Media samenwerkingen aangaat met klassieke TV-producenten en hoe het bedrijf haar zelf ontwikkelde mediatechnologie verkoopt: zowel aan andere mediabedrijven als aan corporate bedrijven die zelf uitgever willen ‘spelen’. En: VOX Media zal snel de stap naar andere taalgebieden maken!
  • Hoe content van de Washington Post steeds vaker en ook langer wordt gelezen dankzij nieuwe inzichten die voortvloeien uit mediagebruiksdata; data die het bedrijf verwerft dankzij slimme, zelf ontwikkelde technologie
  • Joanna Franco over DamonAndJo: twee voorbeelden van de talloze social media sterren die momenteel al vloggend, livestreamend en podcastend het klassieke medialandschap opschudden
  • De Nederlandse startup Instant Magazine vertaalt inzichten van SXSW naar nieuwe manieren van geld verdienen aan digitale magazines
  • Verwijzingen naar nog eens vijf top stories over South by Southwest: met onder meer trends op het gebied van livestreaming, hoe je abonnees werft in het digitale tijdperk, enzovoort.

Toegang
Deze Case Study over South by Southwest Interactive 2016 is vrij toegankelijk voor abonnees van Mediafacts. Geen abonnee? U kunt zich hier eenvoudig en voor een laag bedrag abonneren. Naast het kennismakingsabonnement krijgt u dan onder meer korting op de entreeprijs voor de Mediafacts Nationale Uitgeefdag 2016. Dit evenement vindt in november voor de twintigste keer plaats.

Case study bekijken