ABN AMRO: TV verliest nog sneller van online

Met het teruglopen van het aantal Nederlanders dat televisie kijkt, verwacht ABN AMRO dat de totale tv-inkomsten dit jaar met drie procent dalen. Bron: Emerce
Op alle fronten is er sprake van ‘een structurele trendbreuk’, aldus marktvorsers van de bank.
Lees verder
-
Google heeft Nederlandse online branche in wurggreep
Uitgevers lopen miljoenen euro’s reclameomzet mis, exchanges draaien suboptimaal en profielinformatie wordt niet gemeten. Bron: Emerce
-
Media-ondernemer Willem Sijthoff: “Je moet gaan voor marktleiderschap in de niche”
Willem Sijthoff heeft het druk. Hij is de eigenaar van meerdere uitgeverijen, heeft 5 bestuursfuncties en 5 commisariaten en bemoeit zich intensief met de verbouwing van de oude Diamantbeurs aan de Wibautstraat in Amsterdam. Bron: Fastmoving Targets
-
Google gaat namens media abonnementen verkopen
Google introduceert een nieuwe manier waarop lezers via Google snel een abonnement kunnen nemen op nieuwssites. Bron: Nu.nl
-
De Persgroep over op header bidding
De Persgroep is bezig zijn hele inventaris voor reclame te ontsluiten met header bidding. Bron: Emerce