Peter Vandermeersch: vloek of zegen voor NRC?

Peter Vandermeersch, de hoofdredacteur van NRC Handelsblad, transformeerde een ingedutte krant tot een modern digitaal mediamerk. Bron: HP/De Tijd
Die transformatie ging niet zonder slag of stoot, blijkt uit een profiel van Vandermeersch in HP/De Tijd.
Lees verder
-
Persgroep meldt diefstal 350.000 e-mailadressen uit database
Een aanvaller is erin geslaagd om toegang tot een database van de Persgroep Nederland te krijgen en heeft daarbij 350.000 e-mailadressen gestolen, zo heeft het Belgische mediabedrijf via de eigen website bekendgemaakt. Bron: Security.nl
-
Twintig procent advertentie-inkomsten dagbladen via digitale platformen
In 2017 werd 20 procent van de advertentie-inkomsten van Nederlandse krantenuitgevers gerealiseerd op digitale platformen. Bron: Emerce
-
Het gaat prima met dagbladuitgevers (vooral met die van grote kranten)
Dagbladuitgevers behaalden in 2017 gemiddeld een winst van ruim 20 procent, een resultaat dat vooral te danken is aan forse bezuinigingen. De grote landelijke kranten renderen het beste. Bron: SvdJ
-
'Oplage Telegraaf niet het belangrijkst, het gaat om de impact'
De Telegraaf Media Groep was vorig jaar lijdend voorwerp in de overnamestrijd tussen het Vlaamse Mediahuis en Talpa van John de Mol. Bron: BNR