Dinsdagavond 19 november 2024 stond Theater Amsterdam in het teken van de feestelijke 25ste uitreiking van dé prijzen voor de Nederlandse magazine mediabranche: DE MERCURS. Hearst Netherlands won met Harper’s Bazaar de zilveren Mercur voor Magazine Mediamerk. Daarnaast waren er nominaties voor ELLE en Quote.

 

Een Mercur Magazine Mediamerk van het jaar is er voor de uitblinkers die de grenzen verleggen en excellent presteren bij hun doelgroep. Met kwalitatieve creatieve en likable content. Multichannel en met (technische) innovaties als antwoord op de veranderende dynamiek van de markt en vanzelfsprekend met sterke commerciële prestaties.

 

Harper’s Bazaar won zilver in de categorie Magazine Mediamerk van het Jaar. Het merk toont zich een actieve, pionierende speler in de markt met hoge engagement, om moderne, ambitieuze vrouwen van alle leeftijden, met verschillende achtergronden meer dan ooit te inspireren om groot te durven dromen. In de tien jaar dat Harper’s Bazaar actief is in Nederland heeft het een hoge betrokkenheid weten op te bouwen met haar multichannel aanpak en inspirerende events. Zoals de jaarlijkse Women of the Years Awards, de Harper’s Bazaar Business Club en diens gelanceerde digitale platform én app. De toevoeging van de Art & Interior Special in het voorjaar gelanceerd tijdens Milan Design Week en in het najaar aan de vooravond van grote kunstbeurzen in Parijs, de groei van de online tak, en de opening van de Presidential Suite in Hotel de L’Europe in Amsterdam. Harper’s Bazaar is actiever, relevanter en zichtbaarder dan ooit voor de ambitieuze vrouw met inhoud en stijl én voor de adverteerder.

De jury zei het volgende over Harper’s Bazaar: “Harper’s Bazaar is het iconische merk dat vrouwen groot laat dromen en laat zien dat je daarmee in content, in zakelijke samenwerkingen, met creatieven, adverteerders én met een businessclub een geweldig en smaakvol verdienmodel creëert.

 

Miluska van ‘t Lam, hoofdredacteur Harper’s Bazaar: “Ik ben ontzettend trots op wat we met het team voor elkaar hebben gekregen afgelopen jaar. Deze prijs is de kroon op ons werk. Ik ben heel blij met de erkenning van de Mercurs. We gaan nu zeker niet achteroverleunen. Als vooruitstrevend mediamaker wil je blijven innoveren. Pionieren zit in ons DNA en de voortdurende honger naar ontwikkeling en impact maken, past ook helemaal bij Bazaar.”

 

Naast Harper’s Bazaar was Hearst Netherlands dit jaar ook genomineerd voor het beste redactieteam van het jaar met ELLE onder leiding van hoofdredacteur Anke de Jong en voor BeLOFte van het jaar voor Quote redacteur Lotte Verheul.