Onder de vleugels van Duitslands meest gedecoreerde reclamebureau Serviceplan, lanceert Serviceplan Amsterdam zich vandaag officieel als creatief bureau op de Nederlandse markt. Hiermee gaat het bureau een nieuwe fase in om merken te versterken middels een hoger creatief plan. Hoewel Serviceplan Amsterdam al enkele jaren onder de radar actief is in Nederland, markeert de komst van Annabelle Klop als nieuwe Managing Director nu het moment om zich officieel op de Nederlandse markt breed te presenteren. Het bureau positioneert zich als het meest lokale, internationale bureau van Amsterdam en hanteert haar kenmerkende 'Übercreativity' aanpak. 

 

In de afgelopen jaren is gebouwd aan het lokale klantenpakket en een team dat inmiddels bestaat uit 25 professionals. De Übercreativity-werkwijze waarmee Serviceplan Amsterdam zich onderscheidt, vindt zijn oorsprong in Duitsland, waar het familiebedrijf meer dan 50 jaar geleden werd opgericht. Deze methode is mede ontwikkeld door Alex Schill, Chief Creative Officer van Serviceplan Group Global, en vormt de kern van de creatieve visie van het bureau: het ultiem samen laten komen van een maximale verscheidenheid aan zienswijzen die leiden tot een hoger creatief plan. 

 

"Met 'Übercreativity' verheffen we ons als creatieven niet boven anderen", legt Annabelle Klop uit. "Integendeel, we geloven dat we door het bundelen van verschillende relevante disciplines binnen ons House of Communication—zoals strategie, creatie, PR, media, data en technologie—culturen én invalshoeken, samen met onze klanten tot het optimale resultaat komen. Dit doen we op een nuchtere en gegronde Nederlandse manier." 

 

Toekomst van het House of Communication

Als lokale vertegenwoordiger van de internationale Serviceplan Group ziet het Amsterdamse bureau zichzelf, samen met het in-house mediabureau Mediaplus, als een hecht gezin binnen een wereldwijde creatieve familie. Serviceplan Amsterdam wordt gezien als een van de pilaren die de toekomst bepaalt van het House of Communication, waar alle communicatiedisciplines samenkomen. Met alle expertise in huis en meer dan 6.500 professionals wereldwijd, kan het bureau rekenen op een uitgebreid netwerk van specialisten en biedt het een antwoord op elke vraag waar een CEO, CMO of CTO mee worstelt. “Dit biedt opdrachtgevers grenzeloze mogelijkheden, terwijl ze profiteren van de lokale kennis en betrokkenheid van het team aan de Koivistokade. Grenzeloos bereik, maar lokaal geworteld", aldus Klop. 

 

Alex Schill over de lancering van Serviceplan Amsterdam: “De officiële lancering van Serviceplan Amsterdam is een belangrijke stap voor onze groep. Nederland is een hotspot van creativiteit en innovatie en met Annabelle aan het roer hebben we het volste vertrouwen dat we merken hier naar een nog hoger niveau kunnen tillen. Met deze nauwe samenwerking kunnen we onze visie realiseren in een dynamische markt.”

 

Over Annabelle Klop 

Klop brengt een ruime ervaring mee in marketing en reclame. Ze was onder meer werkzaam als Client Service Director bij INDIE en Dentsu Creative en als International Business Director bij CODE D’AZUR. 

 

Over Serviceplan Amsterdam

Serviceplan Amsterdam is onderdeel van de internationale Serviceplan Group, het grootste onafhankelijke communicatiebureau van Europa. Serviceplan Amsterdam, gevestigd in het House of Communication, biedt geïntegreerde oplossingen op het gebied van merkstrategie, campagnes, social media, influencer marketing en PR. Kijk voor meer informatie op: www.serviceplan.amsterdam.

 

Over de Serviceplan Group 

Serviceplan Group is de grootste onafhankelijke, partnergeleide bureaugroep in Europa. Opgericht in 1970 als een klassiek reclamebureau, ontwikkelde Serviceplan al snel het concept van het "House of Communication" - het volledig geïntegreerde bureauconcept dat alle moderne communicatiedisciplines samenbrengt onder één dak: van creatieve en contentdisciplines tot media en data, en van experience tot commerce. Merkenstrategen, creatieven, experience designers, media- en marketingtechnologie-experts, CRM-specialisten, datawetenschappers, marktonderzoekers, PR-consultants en salesprofessionals werken hier zij aan zij. Met 39 eigen locaties is de Serviceplan Group vertegenwoordigd in totaal 30 landen wereldwijd en in alle belangrijke economische gebieden. De naadloze samenwerking van de gespecialiseerde bureaus binnen de drie agencymerken Serviceplan, Mediaplus en Plan.Net maakt de Serviceplan Group de toonaangevende bureaugroep voor innovatieve communicatie.