De Benelux agencies OONA en BAAS, beide al jarenlang gevestigde namen in de agencywereld, gaan samen verder als één organisatie. Onder de nieuwe naam OONA/BAAS bouwen ze iets dat groter is dan de som der delen. “We willen het sterkste communications agency in de Benelux worden”, zegt Werner De Smet, CEO van de nieuwe OONA/BAAS-groep. En dat lijkt plots zomaar mogelijk.
|
|
|
|
“De combinatie van onze creatieve cultuur, data-gedreven aanpak en community-first visie maakt dat we klaar zijn om op te schalen en impact te maken. Alles valt nu op zijn plek om iets groots neer te zetten.”
?- Werner De Smet, CEO van de nieuwe OONA/BAAS-groep
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Het juiste moment, de juiste stap
|
|
De communicatiemarkt heeft de afgelopen jaren ingrijpende veranderingen doorgemaakt. De opkomst van niche online communities en creator-gedreven content heeft traditionele campagnes ingehaald. Consumenten zoeken naar échte connecties, en merken kunnen hier alleen succesvol op inspelen met bureaus die begrijpen hoe deze connecties ontstaan. OONA en BAAS hebben die expertise, en met de oprichting van OONA/BAAS grijpen zij de kans om als pionier deze verschuiving in de markt te omarmen.
|
|
OONA/BAAS combineert de sterke punten van beide partijen. Met OONA als meerderheidsaandeelhouder ontstaat er een krachtige, geïntegreerde organisatie die klanten nog beter kan bedienen. Het indrukwekkende portfolio van beide agencies met merken zoals Airbnb, Auping, BACARDÍ, Gucci, IKEA, Kruidvat, Levi’s®, MARTINI, Nespresso, New Balance, PepsiCo, Playstation, Polestar, Rémy Cointreau, Samsung en Zalando vormt slechts het begin van wat OONA/BAAS wil bereiken.
|
|
“We delen dezelfde visie: merken succesvol maken door hen écht te verbinden met mensen. Onze focus op creativiteit, communities en meetbare resultaten - dat maakt ons uniek in de markt."
?- Bas Ouweneel, Medeoprichter van BAAS en nu Chief Creative Officer van de OONA/BAAS-groep
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Synergieën over de grenzen heen
|
|
De fusie brengt niet alleen inhoudelijke, maar ook geografische voordelen met zich mee. OONA heeft een sterke basis in België, terwijl BAAS stevig geworteld is in Nederland. Samen vormen ze een bureau dat zowel lokaal relevant als internationaal ambitieus is.
|
|
“Voor ons was deze stap logisch. OONA zag kansen om de Nederlandse markt verder te ontwikkelen, terwijl BAAS dezelfde groeiambities heeft in België. Door onze krachten te bundelen, creëren we een Benelux team met unieke lokale expertise. Het is een voorbeeld van een samenwerking waarin één plus één écht drie wordt.”
?- Mirjam van Kleef, founder van BAAS
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Een fundament voor groei
|
|
OONA/BAAS is gebouwd op een solide basis: gedeelde passie, complementaire expertise en een bewezen track record. Het team van 80+ medewerkers wordt geleid door ervaren founder koppels: Werner De Smet en Birgit Hubloux aan de kant van OONA, Bas Ouweneel en Mirjam van Kleef aan de kant van BAAS. Samen realiseren zij een gezamenlijke omzet van 20 Mio. € en 2 Mio. € EBITDA. Met een sterke business pipeline en de ambitie om jaarlijks 10 nieuwe klanten te verwelkomen, staat niets de ambitieuze groei van de nieuwe groep in de weg.
|
|
“Ik ben buitengewoon trots op het team dat er vandaag staat, sterk en gedreven. Wij hebben de voorbije jaren bijzonder hard ingezet op het ontwikkelen van een tweede lijn die een sterk operationeel leadership vormt. Het zijn zij die deze fusie mee vleugels zullen geven."
?- Birgit Hubloux, founder van OONA
|
|
|
|
|
|
|
|