Mediaplus neemt Britse Total Media Group over
Mediaplus, onderdeel van de internationale Serviceplan Group met onder meer een vestiging in Amsterdam, zet zijn expansie voort door de overname van Total Media Group. Voor Europa's grootste onafhankelijke mediabureaugroep betekent deze overname een nieuwe mijlpaal in het wereldwijde groeiverhaal van Mediaplus en een aanzienlijke versterking voor de Serviceplan Group.
De Mediaplus heeft 100 procent van de Britse Total Media Group overgenomen. Met deze overname versterkt Mediaplus niet alleen zijn aanwezigheid in een van 's werelds belangrijkste markten, maar zet zij ook een volgende stap in het bedienen van internationale klanten. Als onderdeel van de Serviceplan Group is Mediaplus wereldwijd aanwezig met meer dan 2000 werknemers in 25 landen, met vestigingen in Europa, Noord-Amerika, Azië en het Midden-Oosten.
De Total Media Group omvat het mediabureau Total Media en het adviesbureau Behave, dat gespecialiseerd is in gedragsonderzoek (beide gevestigd in Londen), Total Media Connect in Birmingham en Running Total in Manchester. Sinds 2016 zijn Mediaplus Group en Total Media een zeer succesvolle samenwerking aangegaan via de joint venture Total Mediaplus International. Binnen deze samenwerking hebben de partners klanten bediend zoals BMW, De'Longhi, E.ON, Delta Pronatura en Scholl. Na de overname zullen de joint venture en alle entiteiten onder de paraplu van Total Media Group volledig worden geïntegreerd in Mediaplus, waardoor het uitgebreide dienstenaanbod verder wordt versterkt.
Menno Westinga, Managing Director van Mediaplus Netherlands is verheugd over de overname van Total Media Group: “Dit is een mijlpaal in onze strategische groei en versterkt de wereldwijde expertise van zowel Mediaplus als de Serviceplan Group.”