-
ELF MERCURS UITGEREIKT
Happinez is vanavond winnaar geworden van de Mercur Magazinemerk van het Jaar, Sander Schimmelpenninck (Quote) is de Hoofdredacteur van het Jaar en Jaap Biemans ontving de oeuvreprijs Mercur d’Or/LOF-Prijs voor Magazines.
-
NPO Radio 2 gaat 'Reclamemuziek Top 40 aller tijden' uitzenden
Op vrijdag 20 december wordt tussen 18:00 en 22:00 op NPO Radio 2 de Reclamemuziek Top 40 aller tijden uitgezonden. De radioprogramma’s van Wouter van der Goes en Frank van ’t Hof staan dan in het teken van de beste
-
DPG MEDIA KOOPT SANOMA NEDERLAND
Uitgeversconcern Sanoma verkoopt al zijn Nederlandse activiteiten aan DPG Media. Dat werd zojuist bekend. De Belgische onderneming die voorheen bekend stond als De Persgroep betaalt 460 miljoen euro voor Sanoma Media Netherlands.
-
Verslag: DE EINDBAZEN AAN HET WOORD - Mediacafe
Het einde van dit decennium is de aanleiding te inventariseren waar we nu staan met onze organisaties, ons af te vragen hoe de toekomst eruitziet en hoe we ons daar het best op kunnen voorbereiden. Programmamanager Theo Eijspaart had Peter
-
Felix Meurders vereeuwigd in Wall of Fame Beeld en Geluid
Het portret van Felix Meurders is gistermiddag toegevoegd aan de Wall of Fame in Beeld en Geluid. Aanleiding hiervoor was de toekenning van de Ere-Zilveren Reissmicrofoon, een oeuvreprijs voor zijn werk als radiopresentator. Voorafgaand aa
-
1 miljoen TikTok gebruikers in Nederland
Social media app TikTok heeft in Nederland op dit moment ruim 1 miljoen gebruikers. De app is voornamelijk populair onder de jeugd. TikTok heeft maar liefst 830.000 gebruikers binnen de leeftijdsgroep 6 t/m 18 jaar. Dit blijkt uit een groo
-
Halina Reijn wint Harper's Bazaar Woman of the Year Award 2019
Igone de Jongh, Iris van Herpen, Radna Fabias, Janneke Niessen en Adelheid Roosen vallen ook in de prijzen
-
Radio 538 (Talpa Network) Official Event Supporter van Formula 1 Heineken Dutch Grand Prix 2020
Radio 538 is Official Event Supporter van de Formula 1 Heineken Dutch Grand Prix 2020. Als onderdeel van deze drie jaar durende samenwerking starten er maandag 25 november unieke acties voor 538 Members. De hele week worden er kaarten wegg
-
CENTERCOM NEEMT MEERDERHEIDSBELANG IN BEREIK
Centercom Buitenreclame neemt een meerderheidsbelang in Bereik. Bereik exploiteert ruim 75 digitale grootformaat schermen. Met deze deelneming vergroot Centercom haar digitale footprint in de Nederlandse Out of home m
-
Bruna en Audax Groep bundelen krachten
Bruna en Audax Groep zijn voornemens om in 2020 de krachten te bundelen. Daarover hebben Shar
-
Vorsten lanceert royalty-podcast ‘Aan het Hof’
Vorsten is vanaf nu niet alleen te lezen, maar ook te beluisteren: ‘Aan het Hof’ is de eerste Nederlandse royalty-podcast, te beluisteren via iTunes en Spotify. Elke maand presenteert Vorsten vanaf de red
-
Magazine Media Café: 18-11-2019 start 16:00 - De Balie - DE EINDBAZEN AAN HET WOORD
HET PROGRAMMA In het laatste Magazine Media Café van dit jaar en tevens van dit decennium maken we de balans op. Topmannen en -vrouwen die aan het roer staan van magazine mediabedrijv
-
SowiesoHelder breidt uit met creatief directeur Irpa Allard
Communicatiebureau zet vol in op strategische conceptontwikkeling. Het managementteam breidt uit, en doelbewust met een creatief directeur. ‘We vertellen verhalen en activeren merken en bedrijven’, zegt Joost van Iperen, mana
-
Gids met do’s en don’ts voedingsmiddelenreclame met influencers
BvA en FNLI hebben in deze Week van de Mediawijsheid een update uitgebracht van de ‘Gids Content Creators en Food Adverteerders’. De gids biedt voedingsmiddelenadverteerders een kompas voor verantwoord reclamemaken in sa
-
Alle nominaties Mercurs 2019
-
Social media groei ten einde
Nederlanders zijn het afgelopen jaar minder social media gaan gebruiken. Het gemiddelde gebruik per dag is in 2019 gedaald tot onder de 80 minuten. Dit blijkt uit de tweede editie van de
-
Anouk Beeren nieuwe Directeur Cross-channel Intergamma
Anouk Beeren (45) start per 1 december als Directeur Cross-channel bij Intergamma. De afgelopen 10 jaar heeft zij als directeur e-commerce en marketing de digitale transformatie van horecagroothandel Bidfood gerealiseerd. Anouk volgt Lieke
-
KAARTVERKOOP MERCURS 2019 VAN START!
MERCURS 2019 viert de veelzijdigheid, de kracht en creativiteit van magazinemerken op donderdagavond 12 december in het Amsterdamse DeLaMar Theater. Het belooft een super spannende avond te worden
-
Splendid Film en Studio 100 hernieuwen strategische samenwerking
Filmdistributeur Splendid Film en Studio 100 kondigen aan dat de in 2017 opgezette samenwerking verlengd wordt met een selectie nieuwe filmtitels. Gedurende de samenwerking zijn diverse titels van Studio 100 gedistribu
-
Globitas neemt contentmarketingbureau MPG. over
MPG. krijgt ruimte om te ondernemen en verdere digitalisering versneld door te voeren Investeerder Globitas neemt samen met het management contentmarketingbureau MPG. over. MPG. is met meer dan 90 werknemer
-
Winnaars Cinekid Film & TV Awards en Beste MediaLab Project bekend
Vrijdagavond zijn op het Cinekid Festival in Amsterdam de jury- en publieksprijzen uitgereikt voor de beste jeugdtelevisie en kinderfilms van 2019. De Vlaams-Nederlandse film BINTI van Frederike Migom won de Cinekid Leeuw vo
-
PubliQare wordt partner van PublishOne
PubliQare wordt met directe ingang in diverse Europese landen wederverkoper van hetproduct PublishOne. PublishOne is een Nederlandse content-workflow- en -auteursoplossing waarmee con
-
Haarlemse mediaman start ’Haerlems Media Revolutie’
Een positieve sociale missie voor meer duurzaam en sociaal nieuws Haarlem, 24 oktober 2019 - Dennis Cup, oprichter van het online media platform Haerlems Bodem, vaart vanaf deze week een nieuwe koers
-
Maar liefst 86% van de internetgebruikers zegt dat ze influencers niet vertrouwen
Amsterdam, 22 oktober 2019 - Uit onderzoek van de Reputatiefabriek blijkt dat maar liefst 86% van de internetgebruikers zegt dat ze influencers niet vertrouwen. Het online publiek wordt moe van alle gesponsorde producten in hun feed. Daarnaast wor
-
Ubachs en Mooibroek starten sales bureau Salesexpertise
Deborah Ubachs en Erik Mooibroek zijn het bureau Salesexpertise gestart. Zij kennen elkaar van TMG waar ze hebben samengewerkt. Zij hebben besloten hun krachten te bundelen in een nieuw bureau dat interim sales management aa
-
NEL Magazine - Trots tijdschrift voor ouders van een overleden kind
Hoewel het heel vaak voorkomt, waarschijnlijk vaker dan je zou denken, wordt er weinig over gesproken. Het overlijden van een kind. Nadat Maartje Lute (38) haar zoon verloor, vond ze dat dat anders kon. Ze stortte zich vol overgave op het maken va
-
DE COVER VAN LEKKER 2020 IS BEKEND!
Dit jaar zijn er maar liefst 67 nieuwe restaurants in de gids zijn opgenomen en dat de grootste stijger 37 plaatsen omhoog schiet. Nu mogen we ook alvast de cover met jullie delen. Er is dit jaar gebruikt gemaakt van veel koper en e
-
Online Radio Awards 2019 naar KINK, Domien Verschuuren en Man Man Man, de podcast
HILVERSUM - Gisterenmiddag zijn in Beeld en Geluid de winnaars van de OnIine Radio Awards 2019 bekend gemaakt. Domien Verschuuren was de grote winnaar van de middag met het binnenhalen van twee awards. Hij won de award voor Beste Presentat
-
Doorstart MYbusinessmedia.
Nadat MYbusinessmedia faillissement heeft aangevraagd, heeft het management van MYbusinessmedia vandaag overeenstemming bereikt met de curator over een doorstart. De doorstart wordt ondersteund door een aantal aandeelhouders van Berk Partn
-
Verwachte prijsstijging tijdschriftabonnementen voor 2020 bekendgemaakt in EBSCO’s Serials Price Projection Report
~ Gemiddelde stijging van uitgeversprijzen naar verwachting 5 tot 6 procent voor individuele titels en 4 tot 5 procent voor digitale pakketten ~ De nieuwste editie van het Serials Price Projection R
-
Sublime en Business Insider lanceren zakelijk nieuwsbulletin ‘Ondernemers van de Vooruitgang’
Het landelijke radiostation Sublime en de zakelijke nieuwswebsite Business Insider Nederland bundelen hun krachten en lanceren ‘Ondernemers van de Vooruitgang’, een nieuw
-
Uitgeverij Rodi Media heeft de Noord-Hollandse weekblad- en nieuwsbladtitels van BDU overgenomen.
Het is echter nog niet duidelijk of en zo ja welke titels er blijven voortbestaan. De Noord-Hollandse bv van BDU
-
Nieuwe CFO Audax: Jeroen Naalden
Volgende stap in vernieuwing voor het logistieke retail- en mediaplatform
-
Einde nabij voor vijftien lokale kranten in Noord-Holland
Uitgever BDU heeft het faillissement aangevraagd voor vijftien lokale huis-aan-huiskranten in de provincie Noord-Holland. Het Barneveldse bedrijf geeft in die provincie weekbladen uit als het Alkmaars Weekblad, Nieuwsblad Castricum
-
Nederlandse omzet Spotify 350 miljoen
De omzet van Spotify in Nederland is inmiddels gegroeid naar 350 miljoen euro per jaar. Op dit moment heeft de muziekdienst bijna 3 miljoen betalende gebruikers, een stijging van 33% ten opzichte van 2017. Dit blijkt uit de tweede editie v
-
Grote najaarstentoonstelling Mediavrouwen opent in Museum Hilversum
Grote najaarstentoonstelling Mediavrouwen opent in Museum Hilversum Hilversum – De wereld van beeld en geluid lijkt misschien een mannenwereld, maar niets is minder waar. Als we ons vizier richten op de vrou
-
Het vandaag verschenen MISTER VERONICA is de fascinerende biografie over Rob Out, die van Veronica een imposant mediabedrijf wist te maken.
De fascinerende biografie over een populaire dj, die van Veronica een imposant mediabedrijf wist te maken. Rob Out was een populaire diskjockey met zakelijke ambities. Toen het voortbestaan van Radio Veronica werd bedreigd, probeerde hij het zinke
-
Oud-topman Pon investeert in doorstart automagazine Carros
Ondanks een ruzie over merkrechten hebben de glossy tijdschriften Carros en Residence toch een doorstart gemaakt. De oud-topman van Pon Holdings, Henk Rottinghuis, bevestigt tegenover RTL Z betrok
-
De drukkerij Corelio Printing in Erpe-Mere, ooit de drukkerij van Het Volk, is vrijdag failliet verklaard.
De drukkerij Corelio Printing in Erpe-Mere, ooit de drukkerij van Het Volk, is vrijdag failliet verklaard. Het bedrijf werd vorig jaar overgenomen door een Nederlandse groep. ‘We werken vandaag en in het weekend gewoon door’, i
-
Boeken Magazine krijgt Nederlandse editie!
Vier jaar en twintig edities na de succesvolle start in Vlaanderen is het Boeken Magazine klaar om ook op de Nederlandse markt te lanceren. In de voorbije maanden werd steeds vaker de vraag door Nederlandse lezers, auteurs, boekhand
-
Harper's Bazaar Nederland viert 5-jarig jubileum
Met het septembernummer viert Harper's Bazaar haar 5-jarig jubileum in Nederland. Om dit hoogtepunt feestelijk te vieren, geeft zij de jubileumeditie uit met maar liefst vijf verschillende covers. Thema van deze 200 pagina's tellen
-
Rectificatie foto Mediamoves juni: Rob Kolkman
Rob Kolkman Werd: CEO Sanoma Media Netherlands Was: Group Managing Director voor Reed Business Information Per: 1 januari 2019 Rob Kolkman komt van Reed Business Information (RBI), onderde
-
Bart Wessels nieuwe directeur KNNV Uitgeverij
Op 1 september 2019 zal Bart Wessels aantreden als nieuwe directeur van de KNNV Uitgeverij. Deze uitgeverij - voortgekomen uit de Koninklijke Nederlandse Natuurhistorische Vereniging, maar al decennia zelfstandig - heeft een programma voor
-
MECURS - INZENDEN GEOPEND!
Magazinemakers kunnen weer inzenden om mee te dingen naar de Mercurs 2019 van de Magazine Media Associatie (MMA). Voor negen categorieën kan worden ingezonden: van originele covers en populaire events tot jonge talenten en succesvolle hoofdre
-
Marktaandeel radiozenders Talpa Network eerste half jaar hoger dan ooit
Marktaandeel radiozenders Talpa Network eerste half jaar hoger dan ooit De vier radiozenders v
-
De plannen van Mediahuis
"Ik ben ervan overtuigd dat er in Europa een paar grote sterke mediagroepen gaan overblijven, en daar moet Mediahuis bij zijn." Aan het woord is Gert Ysebaert, topman bij Mediahuis. De uitgeverij verwacht rond augustus de overname van Ie
-
MediaFacts is weer uit!
MediaFacts is deze maand weer verschenen in een gedrukte uitgave. De uitgever Spoor & Partners hebben de uitgave laten verschijnen in een oplage van 3.000 exemplaren en verstuurd naar abonnees, uitgevers en uitgevende instanties.
-
Kamervragen over marktconcentratie Nederlandse uitgeverijen
Kamerleden Joost Sneller en Kees Verhoeven (beiden D66) hebben aan minister Slob (Media) en staatssecretaris Mona Keijzer (Economische Zaken) schriftelijke vragen gesteld over de hoge marktconcentratie onder dagbladuitgevers. Ze vragen de
-
Nieuwe Weg Nieuwe Naam
Communicatievereniging Welcom Amsterdam heet vanaf nu Communicatie Netwerk Amsterdam. Deze nieuwe naam, voor onze 55 jaar oude vereniging, laat beter zien wie wij zijn, een energieke vereniging voor communicatieprofessionals in de metropoolregio A
-
Jan ’t Hart versterkt hoofdredactie regionale dagbladen TMG
Jan ’t Hart start 1 augustus als adjunct-hoofdredacteur van de regionale dagbladen van de Holland Media Combinatie (HMC).HMC bestaat uit het Noordhollands Dagblad, Haarlems Dagblad/IJmuider Courant, De Gooi- en Eemlander en Leidsch Dagblad.
-
De allereerste uitgave van een QRM Magazine is een feit
We presenteren met veel trots het eerste QRM Magazine ter wereld! Met dit blad wil QRM by Censor een bijdrage leveren om QRM nóg sterker vertegenwoordigd te maken in ondernemend Nederland. De aanpak van QRM sluit namelijk voor
-
Rik Ruts is per 1 juli de nieuwe Managing Director van Business Insider Nederland
Rik Ruts (52) werkte voorheen onder andere bij Endemol en adviesbureau 3MO. Zijn laatste functie was CEO van mediabureau UM. Ruts volgt Steven Veenendaal op, die de directierol op interim basis vervulde nadat oprichter Arend van den Berg zich vori
-
Cor Vink en Arthur Clement commissarissen bij Koninklijke Boom uitgevers
Per 27 juni 2019 zijn Cor Vink (1959) en Arthur Clement (1981) toegetreden als commissaris van Koninklijke Boom uitgevers. Cor Vink is momenteel Managing Partner bij Terwadding.nl.
-
Het event Big Mag van de MMA
De Magazine Media Associatie had op 13 juni een event: BIG MAG: hét event waar adverteerders, mediaplanners en strategen van nationale en internationale sprekers leren over de kracht van magazinemerken! De gastvrouw was Sara van Gor
-
Video on demand verslaat tv
Nederlanders zijn in het afgelopen jaar meer video on demand gaan kijken. Het aandeel in kijkminuten van video on demand (27%) is nu voor het eerst ook groter dan het aandeel van lineaire tv (24%). Dit blijkt uit de tweede editie van de
-
Tijdschrift voor leefstijlgeneeskunde richt zich op het gezonde leven van de toekomst.
Een gezonde leefstijl en in het bijzonder voedingsgedrag, krijgt een steeds groter belang binnen de geneeskunde en zorg. Ook in ons persoonlijk leven wordt steeds duidelijker dat we onszelf ziek kunnen eten maar ook béter. Waar we v
-
Winnaars Dutch Design Awards 2019 zetten nieuwe designstandaard
EINDHOVEN - De winnaars van Dutch Design Awards 2019 geven vorm en inhoud aan de filosofie ‘minder, maar beter’. Ze kenmerken zich door een pure werkwijze, o
-
Boom Uitgevers Amsterdam neemt de activiteiten van Management Impact over van Vakmedianet
Vakmedianet en Boom uitgevers hebben overeenstemming bereikt over de overgang van de activiteiten van Management Impact naar Boom Uitgevers Amsterdam. Management Impact is Uitgever van toonaangevende managementboeken en organisat
-
De Persgroep verandert naam in DPG Media
De Persgroep versterkte zich het afgelopen jaar door de volledige overname van Medialaan - moederbedrijf van diverse commerciële radio- en televisiezenders in België - en Independer - vergelijkingssite van fina
-
Boris Scheepers nieuwe directeur Imago Mediabuilders
Imago Mediabuilders uit Amersfoort heeft Boris Scheepers (53) aangetrokken als nieuwe directeur. De leiding van het bedrijf was in handen van Chris Roest, die samen met Rik Jansen eigenaar is van het innovatieve mediaproductiebedrijf. Roest blijft
-
Veel digitale publicaties dreigen onder het hoge btw-tarief te blijven
De aangekondigde btw-verlaging voor digitale publicaties van 21 naar 9% gaat vrijwel alleen gelden voor digitale kopieën van papieren kranten, boeken en tijdschriften. In tegenstelling tot andere lidstaten houdt Nederland gangbare dig
-
Drukkerij Roto Smeets in Deventer definitief dicht
Het doek valt definitief voor drukbedrijf Roto Smeets in Deventer. Nadat het bedrijf vorige maand failliet was verklaard, is nu bekend dat er ook geen doorstart komt. Bij de vestiging in Deventer werken 380 mensen. Na een d
-
Veldhuis Media schakelt over op Biobased sealfolie
In gesprekken die Veldhuis Media de afgelopen periode voerde met onze relaties werd me regelmatig gevraagd of de folie waarin we magazines sealen wel “milieu vriendelijk” is: De folie die we gebruikten is gemaakt van olie en
-
Nieuwe Weg Nieuwe Naam
Communicatievereniging Welcom Amsterdam heet vanaf nu Communicatie Netwerk Amsterdam. Deze nieuwe naam, voor onze 55 jaar oude vereniging, laat beter zien wie wij zijn, een energieke vereniging voor communicatieprofessionals in de metropoolregio A
-
Digitale abri's veranderen op 4 mei in herdenkingsmonument
Reclame maakt in Amsterdam plaats voor oorlogsverhalen Amsterdam, 2 mei 2018 - Zeventien digitale reclameborden in de binnenstad van Amsterdam veranderen op 4 mei in tijdelijke oorlogsmonumenten, waar ingrijpende gebeurtenissen uit de Twee
-
Zijn cookiewalls Persgroep en TMG verboden of niet?
Sinds de AVG/GDPR eind mei van toepassing werd werpen kranten als AD, Telegraaf en Volkskrant cookiewalls op voor hun online bezoekers. Bron: Frank.news Geen toestemming voor cookies, geen nieuws.
-
Persgroep meldt diefstal 350.000 e-mailadressen uit database
Een aanvaller is erin geslaagd om toegang tot een database van de Persgroep Nederland te krijgen en heeft daarbij 350.000 e-mailadressen gestolen, zo heeft het Belgische mediabedrijf via de eigen website bekendgemaakt. Bron: Security.nl
-
Twintig procent advertentie-inkomsten dagbladen via digitale platformen
In 2017 werd 20 procent van de advertentie-inkomsten van Nederlandse krantenuitgevers gerealiseerd op digitale platformen. Bron: Emerce Dat percentage groeit permanent vanaf 2011 (8 procent) toen het voor het eerst werd gerapporteerd.
-
NY Times voorspelt emoties lezers op nieuwsverhalen
De Amerikaanse krant NY Times heeft kunstmatige intelligentie ontworpen waarmee het de emotionele reacties van zijn lezers en kijkers kan voorspellen op alle items die in de krant verschijnen. Bron: Emerce Die product, Project Feels, wordt
-
Commissariaat voor de Media verandert Mediamonitor
Het Commissariaat voor de Media (CvdM) heeft voor de laatste keer oude stijl de jaarlijkse Mediamonitor gepubliceerd. Bron: Villamedia Vanaf 2018 breiden ze uit en zal een een focus zijn op nieuwsgebruik.