-
Met het samengaan van de familiebedrijven Uitgeverij Coutinho en Boom uitgevers ontstaat een sterke Nederlandse uitgeverij in de markt voor het Hoger onderwijs, Nederlands voor anderstaligen,.
De verschillende accenten van de bedrijven bieden een stevige en goede basis voor de toekomst om het onderwijs te versterken met kwalitatief hoogstaande leermiddelen. De producten van uitgeverij Coutinho en Boom uitgevers sluiten goed op elkaar aa
-
Uitgave Wijn en Wijngaard naar uitgever AgriMedia
Per 1 oktober neemt AgriMedia de uitgave 'Wijn en Wijngaard' over van J.E.D. Odekerken Holding. 'Wijn en Wijngaard' is al meer dan 30 jaar dé bron van vakinformatie voor professionele - en hobbymatige wijnbouwers in Nederlan
-
Meer faillissementen in juli
In juli zijn, voor zittingsdagen gecorrigeerd, 24 meer bedrijven failliet verklaard dan in juni, meldt het CBS. Dat is een stijging van 6 procent. In de eerste zeven maanden van 2024 zijn er ongeveer 43 procent meer bedrijven failliet verklaard da
-
Deze retailers zijn genomineerd voor de ‘ABN AMRO Retailer of the Year the Netherlands’ verkiezingen, editie 2024-2025!
De genomineerden voor de categorieprijzen van de ‘ABN AMRO Beste Winkelketen van Nederland’ en de ‘ABN AMRO Webshop Award the Netherlands’ editie 2024-2025 zijn bekend! Tijdens de stemperiode hebben consumenten ruim
-
Spektakel, gemoedelijkheid en recordaantal bezoekers op 26e editie Zwarte Cross
Op het uitverkochte festival met motorcross, muziek, theater en stunts heerste een even uitbundige als gemoedelijke sfeer. De Zwarte Cross verwelkomde dit jaar een recordaantal van 265.500 bezoekers. Primeur: donderdag volledi
-
Junin Boerma vertrekt bij Centercom Buitenreclame B.V.
Na ruim 17 jaar van toegewijde dienst vertrekt directeur Junin Boerma bij Centercom Buitenreclame. Junin trad in 2007 in dienst bij Centercom en heeft samen met de eigenaren van Centercom meegebouwd aan de opbouw van de -aanvankelijk nog a
-
1,7 miljoen Nederlanders gebruiken sportsupplementen
Nederland telt 1,7 miljoen Nederlanders die gebruikmaken van sportsupplementen. Jongeren vormen de grootste groep. Eiwitten en creatine zijn de meestgebruikte supplementen en XXL Nutrition is het populairste merk. Dit blijkt uit de Healthy
-
Koninklijke Jumbo kiest voor Mediaplus
Mediaplus Netherlands, onderdeel van de Serviceplan Group, gaat aan de slag voor Koninklijke Jumbo, het Nederlandse merk voor bord- en gezelschapsspellen. Binnen deze samen
-
Nieuw onderzoek toont aan dat wereldwijd slechts 32% van de uitgevers is voorbereid op een cookieloze toekomst
Uit nieuw onderzoek van internationaal mediaplatform Teads blijkt dat slechts 32 procent van de uitgevers wereldwijd is voorbereid op een wereld zonder third-party cookies. Het onderzoeksrapport laat zien dat 45 procent een aanzienlijke daling van
-
Apple onthuld als ‘s werelds eerste biljoenenmerk
Apple bereikt vandaag een historische mijlpaal door het eerste biljoenenmerk ter wereld te worden, volgens het nieuw uitgebrachte Kantar BrandZ Most Valuable Global Bra
-
BRAM MULLINK BENOEMD TOT PORTFOLIO DIRECTOR
Hearst Netherlands kondigt met genoegen de benoeming aan van Bram Mullink tot Portfolio Director met ingang van 1 juni 2024. Bram wordt ook hoofdredacteur van National Geographic naast zijn bestaande hoofdredacteurschap van Quest. Ook wordt hij al
-
De 538 Ochtendshow viert éénjarig jubileum
Tim Klijn, Rick Romijn, Niels van Baarlen en Florentien van der Meulen zijn vandaag op de kop af één jaar te horen met De 538 Ochtendshow op Radio 538. Dat vieren zij met een feestelijke jubileumuitzending én een mooie
-
Leonidas uitblinker op ‘beste product’
Leonidas-klanten geven deze chocolaterie van alle foodretailers de hoogste score op de waardestrategie ‘beste product’. Uw Slager en Ekoplaza volgen op de tweede en derde plaats. Dit blijkt uit Uitblinkers Foodretail, een groot
-
Consumenten kopen onveilige kleding bij webwinkels van buiten Europa
Testaankoop vindt schadelijke stoffen op 10 van de 25 kinderkledingstukken die de organisatie kocht via de populaire Chinese webshop Shein. Dit
-
Mediaplus neemt Britse Total Media Group over
Mediaplus, onderdeel van de internationale Serviceplan Group met onder meer een vestiging in Amsterdam, zet zijn expansie voort door de overname van Total Media Group. Voor
-
2,7 miljoen huishoudens met slimme beveiligingsapparatuur
Nederland telt inmiddels 2,7 miljoen huishoudens met slimme beveiligingsapparatuur. De markt voor slimme beveiliging groeide het afgelopen jaar met 4%-punt. De meeste huishoudens zijn in het bezit van een slimme deurbel (19%). Veiligheid en contro
-
Dit zijn de winnaars van de ‘Beste Folder Awards’ 2024!
De winnaars voor de ‘Beste Folder Awards’ 2024 zijn bekend! Dit jaar waren er drieëntwintig folderaars die kans maakten op een categorieprijs. Welke folders bekroond werden met een award, ontdekten we vandaag tijdens de uitreiking
-
De Opkomst en Invloed van Krantenstrips als de Eerste Influencers
Het stripverhaal zoals we dat nu kennen ontstond aan het eind van de 19e eeuw in de Amerikaanse kranten. Vaak in speciale bijlages de zogenaamde Sunday Comics. Meer dan een eeuw lang blijft dit het eerste item wat mensen in hun krant lezen. Deze n
-
NMO Luisteronderzoek Wint AMMA Award
Het Nationaal Media Onderzoek (NMO) heeft de AMMA Award gewonnen voor ‘Beste Research’ in de categorie Masters of Data met het NMO Luisteronderzoek. Deze award wordt toegekend aan onderscheidende onderzoeken die een vernieuwend
-
ASN Bank uitblinker positionering financiële sector
ASN Bank (4,09) heeft de beste positionering van alle partijen in de financiële sector. Partijen die zich richten op duurzaamheid of lokale aanwezigheid scoren goed. Grote gevestigde banken scoren het slechtst. Dit blijkt uit Uitblinkers Fina
-
Booking.com claimt zijn plek als ‘meest waardevolle Nederlandse merk’
De totale waarde van de meest waardevolle Nederlandse merken is met 10% gestegen. Dit blijkt uit het nieuwe Kantar BrandZ Top 30 Most Valuable Dutch Brands 2024 rapport. Met een totale waarde van bijna $80 miljard in het afgelopen jaar blijven Ned
-
What it Takes wint Helden Sportboek van het Jaar-verkiezing
‘What it Takes’ van Sarina Wiegman en Jeroen Visscher is gekozen als Helden Sportboek van het Jaar. Het boek geeft een unieke inkijk in Sarina’s coachingfilosofie, waarin vastberadenheid, teamwork en wederzijds respect de bovento
-
André van Duin wéér in duizend stukjes
Dit jaar viert André van Duin dat hij zestig jaar in het vak zit en dit jubileum wordt afgetrapt met een hilarische puzzel van 1000 stukjes met daarin zestig hoogtepunten verwerkt. André van Duin: “Elk jaar hadden we we
-
Attractieparken scoren lager op bezoekersloyaliteit
Attractieparken scoren lager op bezoekersloyaliteit dan dierentuinen. De top acht qua loyaliteit telt zeven dierentuinen. De Efteling is het enige attractiepark binnen de top acht. Aquaria scoren het laagst op loyaliteit. Dit blijkt uit de
-
HEMA populairst voor koffie en lunch
HEMA is de populairste keten voor koffie en lunch in Nederland. Nederlanders halen ruim een kwart (27%) van de bestelling
-
Helden Sportboek van het Jaar-verkiezing van start
Wie volgt ‘Lourdes aan de Maas’, het door Michel van Egmond Martijn Krabbendam geschreven boek over Feyenoord, op als Helden Sportboek van het Jaar? Vanaf vrijdag 5 april kan er worden gestemd op tien sportboeken die afgelo
-
Geomares neemt Land+Water over van Sanders Media
Geomares Media in Lemmer heeft per april jl. vakblad Land+Water overgenomen van Sanders Media in Eindhoven. Land+Water is al meer dan 60 jaar hét vakmedium over
-
CMN versterk zijn positie met overname Retail Republic
Creative Media Network (CMN), de gerenommeerde organisatie voor contentcreatie, versterkt zijn positie met de strategische overname van het creatieve bureau, Retail Republic. Met deze overname haalt CMN extra verdiepi
-
Coebergh Communicatie & PR breidt portfolio verder uit
Coebergh Communicatie & PR breidt dit voorjaar haar portfolio uit met de volgende opdrachtgevers: Bergman Clinics: al meer dan 35 jaar een vooraanstaande, inmiddels Europese, keten van focusklinieken voor planbare medi
-
NMO publiceert Mediatrends 2023
Vandaag publiceert het Nationaal Media Onderzoek (NMO) de derde editie van NMO Mediatrends. Het rapport is een belangrijke informatiebron voor het bezit en het gebruik van devices voor mediaconsumptie. Het vormt daarnaast de basis voor de
-
GroenLinks stelt vragen over mogelijkheden verbieden fossiele reclame
In de provincie Utrecht staan verschillende reclameborden van de provincie Utrecht, met name bij provinciale openbaar vervoer haltes. Omdat de provincie eigenaar is van deze reclamevakken, kan de provincie daar ook voorwaarden aan verbinde
-
Harry Dekker (Unilever) geëerd met de Coq de Grand Honneur tijdens jaarlijks GVR-diner.
Het Genootschap voor Reclame (GVR) heeft maandagavond tijdens het jaarlijkse Hanendiner de winnaars bekend gemaakt van de prijzen voor de meest opvallende verschijningen in het marketingcommunicatie vak. Het genootschap reikt elk jaar in dri
-
De Beren populairste restaurantketen van Nederland
De Beren is de best bezochte restaurantketen in Nederland (14%). Bovendien is De Beren de laatst bezochte keten voor 10% van de Nederlanders. Personen in de leeftijd van 18 tot en met 34 jaar bezoeken het vaakst een restaurantketen (65%). Dit blij
-
Nieuwe voorzitter en directeur voor VINEX
Nooit eerder waren er bij VINEX zoveel wisselingen van de wacht. Carla der Kinderen (RTL/ Ad Alliance) neemt de voorzittersrol over van Rien van Beemen (Mediahuis). Joris van Lierop wordt de nieuwe directeur van VINEX. Hij neemt deze posit
-
Gemiddelde NPS Nederlandse autoverzekeraars is +58
Nederlandse autoverzekeraars scoren gemiddeld een NPS (Net Promoter Score) van +58. ZLM krijgt de hoogste NPS (+96). Autobezitters in de leeftijd 18 tot en met 34 jaar zijn het meest kritisch en geven gemiddeld een lagere NPS (+38) dan 50-
-
Consument is bereid te betalen voor duurzame bezorging en bezorger naar keuze
Ieder jaar neemt het aantal pakketten rondom de feestdagen toe en wordt de uitdaging groter voor pakketbezorgers om op tijd te leveren. Ondanks het anticiperen op deze drukte door partijen als PostNL en DHL is het aantal te late leveringen
-
NMO benoemt Jacques Kuyf tot voorzitter
Het Nationaal Media Onderzoek (NMO) stelt Jacques P.M. Kuyf aan als voorzitter van het nieuwe bestuur. Jacques Kuyf brengt als bestuurder een schat aan ervaring en een groot netwerk binnen (en buiten) d
-
€1,1 miljard besteed bij koffie- en lunchketens
’s-Hertogenbosch, 4 januari 2024 – Nederlanders besteedden het afgelopen jaar €1,1 miljard bij koffie- en lunchketens in Nederland. De gemiddelde besteding per bezoek is €15. Nederlanders gaven het meeste uit bij lunc
-
Nico Dikstaal nieuwe hoofdredacteur BouwBelang
Nico Dikstaal is met ingang van januari 2024 de nieuwe hoofdredacteur van BouwBelang; het platform voor bouw en infra van Aannemersfederatie Nederland Bouw en Infra (AFNL). Dikstaal volgt Arie Grevers op als hoofdredacteur, die vanaf het begin in
-
Kwartetten met Stripglossy
StripGlossy – het grootste 16+stripblad van Nederland -verschijnt deze week met maar liefst 16 (!) verschillende covers. Waarom? Zodat je er mee kunt kwartetten.
-
Mark de Boorder vertrekt als uitgever bij Hard//hoofd
Mark de Boorder vertrekt als uitgever bij Hard//hoofd. Lisanne Brouwer nee
-
DHL verbreekt een nieuw record: 2 miljoen paketten in één dag!
De
-
Edwin Evers terug op Radio 538!
Sinds 2018 is het de meest gestelde vraag in medialand; keert Edwin Evers nog terug on air? Daar is vandaag, na vijf jaar, een antwoord op met de aankondigi
-
Aanhoudende vertraging bij pakketdiensten
Na de hectiek van Cyber Monday en Black Friday blijft de e-commerce sector worstelen met vertragingen in pakketleveringen. Recent onderzoek van Sendcloud
-
Etos.nl website van het jaar 2023 in de categorie Shopping
-
Zwarte Cross 2024 binnen twee uur weer zo goed als uitverkocht
De Zwarte Cross 2024 is zo goed als uitverkocht. De kaarten voor ‘de kermis zoals God ‘m bedoeld heeft’ vlogen in hoog tempo over de
-
PVV veruit populairste partij in de bouw: kwart bouwvakkers stemt op Wilders
Waar het in de slotfase
-
Eén goed beeld zegt meer dan 1000 woorden!
De Engelse taal kent de uitdrukking “Don’t judge a book by its cover”, ook wel “beoordeel niets, of niemand op haar uiterlijk”.
-
Margriet en Libelle slaan handen ineen voor dé Winterfair
De twee grootste Nederlandse vrouwenmagazines Margriet en Libelle organiseren over drie weken samen het gezelligste winterfeest van Nederland: dé Winterfair. Naast het feit dat samen
-
Helft Nederlanders boekt via vakantieplatform
Bijna de helft van de Nederlanders van 18 jaar en ouder boekte in de afgelopen drie jaar een vakantie via een vakantieplatform (49%). Dat zijn 7,2 miljoen Nederlanders. Het aanbod (64%) is de belangrijkste reden om te kiezen voor een bepaa
-
blowUP media introduceert 4K technologie op het eerste digitale scherm van Amsterdam
Het Rembrandtplein, één van de bekendste pleinen van Nederland heeft door de eeuwen heen een grote rol gespeeld in het culturele en soc
-
Nederlanders besteden €6,9 miljard bij hotelketens
De grootste Nederlandse hotelketens trokken de afgelopen drie jaar 7,4 miljoen bezoekers (1). Gemiddeld besteden ze €227 per bezoek. Dat komt in totaal neer op €6,9 miljard. Hotelbezoekers besteden het meest bij Hilton (€383
-
Theaterproducties, congressen en festivals in gevaar
De culturele sector moet rekening gaan houden met het niet doorgaan van theatervoorstellingen, festivals en congressen als op 1 januari 2025 de ZE-zones definitief gesloten zijn voor transport met verouderde diesel bestel- en vrachtwagens.
-
Olof Ormeling, publiekslieveling uit B&B vol liefde, debuteert in GiG commercial
"Prima, niks mis mee," zegt de 75-jarige kersverse bekende Nederlander Olof Ormeling stralend aan de bar na zijn eerste kennismaking met GiG Hard Seltzer. Dit tafereel speelt zich af in de nieuwste
-
Gemiddelde NPS Nederlandse koffie- en lunchketens is +57
De grootste koffie- en lunchketens van Nederland scoren gemiddeld een Net Promoter Score (NPS) van +57. Coffeelovers krijgt de hoogste score (+88). Bezoekers van koffie- en lunchketens met een hoge NPS nuttigen hun bestelling vaker ter pla
-
The Pokémon Company International werkt samen met het Van Gogh Museum
Stap in de wereld van Vincent van Gogh en Pokémon door middel van verrassende activiteiten, in het museum en online. Ontdek Pikachu, Eevee, Snorlax en vele andere Pokémon van 28 september tot en met 7
-
Mijlpaal: Startpagina.nl bestaat een kwart eeuw
Tromgeroffel, feesthoedjes opgezet en toeters in de aanslag. 15 september 2023 viert Startpagina.nl haar 25e verjaardag. Wat ooit begon als een soort 'afstandsbediening' voor het internet, heeft zich ontpopt tot een digitale hotspo
-
Overname Datumprikker.nl door Kompas Publishing en Sky Is The Limit Investments
Kompas Publishing en Sky Is The Limit Investments hebben aangekondigd dat zij de acquisitie hebben afgerond van twee prominente platforms: Datumprikker.nl en Cally.com. De combinatie van de twee
-
Hard//hoofd
-
Radio 538, Radio 10 en Sky Radio ook komende twaalf jaar te beluisteren op FM
Talpa Network wint drie radiovergunningen in de landelijke commerciële FM-veiling. Hierdoor blijven Radio 538, Radio 10 en Sky Radio tot en met 2035 via FM én DAB+ te beluisteren. P
-
Kompas Publishing B.V. gaat crossmediaal en neemt TV zender ONS over
Van Bonnie & Clyde tot Peppi & Kokki Anderhalf miljoen fans Met de overname van de nostalgische televisiezender ONS (tot 2015 Nostalgienet) heeft Kompas Publishing haar portfo
-
Damen Drukkers neemt Schuttersmagazijn (SMG Groep) over
Damen Drukkers heeft de afgelopen jaren een duidelijke koers ingezet, gericht op groei en het versterken van de concurrentiepositie. Dit wordt mogelijk gemaakt door voortdurend te investeren in productie en technologie. Het volledige proces van pr
-
De winnaars van de ‘Beste Folder Awards’ 2023 zijn bekend!
In de afgelopen maanden hebben consumenten ruim 91.000 beoordelingen gegeven over hun favoriete folders. Vandaag werden de resultaten onthuld: de papieren folder én de online folder van Dirk zijn bekroond tot overallwinnaars van de
-
Media Oeuvre Award 2023 naar Floortje Dessing
In de Radio 2-ochtendshow Rinkeldekinkel werd BNNVARA-presentatrice Floortje Dessing door haar voormalige radiocollega Jeroen van Inkel vandaag verrast met Media Oeuvre Award. De prijs is een initiatief van Spreekbuis.nl, he
-
Frans Kok verantwoordelijk voor communicatie NMO
Met ingang van 1 mei treedt Frans Kok in dienst bij het Nationaal Media Onderzoek (NMO) als Hoofd Communicatie. Zijn huidige functie als directeur van het Nationaal Luister Onderzoek (NLO) draagt hij over aan Ton Schoonderbeek en Patricia
-
Talpa Network verkoopt Radio Veronica aan Mediahuis groep
Radio Veronica wisselt van eigenaar. De radiozender wordt door Talpa Network verkocht aan Mediahuis groep. Radio Veronica zal een belangrijke rol gaan spelen in de audio-ambities van Mediahuis groep. Daarmee heeft Veronica een optimale uit
-
D&B Eventmarketing en FX Agency vormen nieuwe groep voor events & experiences
De lente is onlangs begonnen. Een mooi moment om een nieuwe ambitieuze samenwerking wereldkundig te maken. D&B Eventmarketing, hét event- en experiential marketing bureau van Nederland én FX Agency, het snelst groeiende d
-
NMO publiceert Mediatrends 2022
Deze week publiceert het Nationaal Media Onderzoek (NMO) de tweede editie van NMO Mediatrends. Dit onderzoek is een belangrijke bron van informatie als het gaat om het bezit en gebruik van de vele devices en consumptie van mediacontent. He
-
Het House of Communication verwelkomt specialisten binnen Mediaplus en Serviceplan
Vijf versterkingen voor de Serviceplan Group De Serviceplan Group versterkt haar specialistenteam in het House of Communication in Amsterdam opnieuw met vijf nieuwe talenten. De afgelopen
-
Minder reclamebestedingen Sinterklaas 2022
-
Volop reclamebestedingen Black Friday 2022
-
WK in Qatar: adverteerders echt terughoudender
-
Iris de Graaf: Harper's Bazaars Woman of the Year 2022
Tijdens een exclusieve gala-avond in de Posthoornkerk
-
Adform en Ipsos MMA kondigen analytics partnership aan
Samenwerking stelt adverteerders in staat om customer-journeyanalyses te maken zonder third-party cookies Adform en Ipsos MMA maken vandaag bekend een partnership aan te gaan. Dankzij deze samenwerking kun
-
Rosa Bierens naar Mediaplus
Marketing- en mediabureau Mediaplus heeft Rosa Bierens aangetrokken als Client Lead waar zij verantwoordelijk is voor het managen van een va
-
Nieuw: Alles over Erven Magazine, over nalaten, schenken en erven
Virtùmedia, uitgever van special interest tijdschriften en websites, en AllesoverErven.nl, digitaal platform over erven en nalaten, introduceren in oktober het Alles over Erven Magazine. Een nieuw magazine vol informatie, persoonlijke verha
-
Overname activiteiten BDUvakmedia
Met ingang van 1 september 2022 is het grootste deel van de activiteiten van BDUvakmedia overgenomen door een consortium bestaande uit Coiffure Media
-
MEDIAPLUS VERWELKOMT ZEVEN NIEUWE VERSTERKINGEN
-
Bpost wil distributeur Aldipress overnemen
Bpost wil het Nederlandse Aldipress overnemen. De bedrijven hebben op 12 augustus 2022 de Autoriteit Consument en Markt (ACM) om toestemming gevraagd voor de overname. In België is Bpost via dochterondernemingen al actief in de distri
-
INSCHRIJVING MERCURS 2022 GEOPEND
Goed nieuws: dit jaar worden er weer Mercurs uitgereikt. Vanaf vandaag kan voor drie categorieën worden ingeschreven: Maga
-
Tante Rikie heeft nog één wens: hufters, blijf thuis!
"Een Zwarte Cross met nul asociale incidenten, dat zou ik echt een mooi afscheidscadeau vinden!" Dat was de reactie van Tante Rikie op de vraag of ze n
-
Onderzoek: Hoe denkt Nederland over de wolf?
-
Stefan Hutten nieuwe Head of Region Easyfairs Nederland
De internationale beursorganisator Easyfairs heeft Stefan Hutten benoemd tot nieuwe Head of Region van Easyfairs Nederland. Hutten (56) begint op 13 juni 2022 en vol
-
Publi Air, het creatieve bureau voor opblaasbare maatwerk oplossingen voor merken, bestaat 50 jaar!
Publi Air is opgericht in 1972 en al 50 jaar actief in het creëren, produceren en installeren van inflatable items, opblaasbare tenten, productvergrotingen en 3D blowups. Dit doen ze voor kleine en grote merken en diverse branches zoals evene
-
PI marketing treedt toe tot LevelUp Group
Email en marketing automation specialist PI marketing uit Den Bosch kiest om verder te gaan als onderdeel van LevelUp Group. De Amsterdamse bureaugroep zet hiermee opnieuw een grote stap voorwaarts in de uitbreiding van de groep. Eind mei sloot he
-
MEDIAPLUS MET CLAUDIA LEURINK IN ZESDE VERSNELLING
-
Gratis workshop reanimeren tijdens Somertijd Reanimatiedag van Radio 10
‘Door een uur te geven, red je een leven!’ Op zaterdag 11 juni organiseert Radio 1
-
Streamingdiensten vechten om kijkers: vanaf 2020 bijna € 141 miljoen bruto aan offline mediabestedingen
-
Donald Duck en Vincent van Gogh in het Museum of Comic Art!
Dit najaar bestaat het Nederlandse Disneytijdschrift Donald Duck 70 jaar. Wat velen niet weten, is dat al vanaf het eerste nummer op 25 oktober 1952, de bijdrage van Nederlandse tekenaars in Donald Duck groot was.
-
Roderick Veelo (TPO Podcast) en KINK winnaars bij de Online Radio Awards 2022
-
Loterijen geven meest uit aan offline reclame Koningsdag: ruim € 6,8 miljoen bruto
-
Raymond Lamphen aangesteld als CEO M&I Broadcast Services
-
BIONIC MEDIA VERWELKOMT NIEUWE AANDEELHOUDER ATMEDIA
-
Nieuwe Key Accountmanager Retail Corendon
-
41 procent van de mensen eet elke week patat
We vinden lekker eten belangrijker dan gezond eten, blijkt uit Quest-onderzoek. Gezond of niet, Nederlanders eten heel veel friet. Ruim vier op de tien mensen doet dat minstens één keer per week. En dan
-
Lennart Schoemaker versterkt LDJ Tech PR
-
Lidl geeft meest uit aan offline advertenties rondom Pasen 2022
-
Bestedingen digital advertising in 2021 naar 3,1 miljard, groei van 34 procent
De digital-advertisingbestedingen zijn in 2021 met 34 procent gegroeid, nog meer dan verwacht. In totaal besteedden adverteerders ruim 3,1 miljard euro aan digitale advertenties. Naast een aanhoudende groei van search advertising (+33 proc
-
VIJF VERSTERKINGEN VOOR MEDIAPLUS
-
Stembus geopend voor Online Radio Awards 2022
-
D66 grootste offline adverteerder gemeenteraadsverkiezingen
-
ShowHeroes Group lanceert vernieuwde Publisher Tool of Suite
ShowHeroes Group, Europa’s grootste, onafhankelijke leverancier van video-oplossingen, lanceert vandaag een vernieuwde interface van hun uitgeversplatform. De vernieuwde Publisher Tool of Suite dient als een paraplu voor de verschill
-
Ervaren vakbladuitgevers nemen Rendement Uitgeverij over
Rendement Uitgeverij BV, de Rotterdamse uitgever van vakinformatie voor het bedrijfsleven, wordt gekocht door Doorrenderen BV,
-
bvA draagt drie nieuwe bestuursleden voor
Met trots maakt bvA netwerk van merkleiders de namen bekend van drie nieuw te benoemen bestuursleden: Nathalie Lam, Charlotte Zelders en Richard van Schaik. Tijdens de Algemene Ledenvergadering op 18 mei a.s. kunnen de leden stemmen over d
-
PostNL moet van rechter magazines weer bezorgen.
PostNL heeft een kort geding verloren, dat Abonnementenland tegen de postbezorger had aangespannen. Abonnementenland had geeist dat PostNL de dienstverlening aan het bedrijf zou hervatten. PostNL was daarmee gestopt na een conflict van betal
-
NMO publiceert eerste rapportage Mediatrends
Deze week publiceert het Nationaal Media Onderzoek (NMO) voor het eerst “NMO Mediatrends”. Dit onderzoek is de volwaardige opvolger van de Media Standaard Survey (MSS) dat tussen 2014 en 2018 werd uitgevoerd in opdracht van SKO, NLO, N
-
Mediabestedingen Valentijn: meest uitgegeven door bloemenbranche
Er is dit jaar door Nederlandse bedrijven binnen de bloemen en planten sector het meest uitgegeven aan reeclame voor Valentijnsdag. Uit onde
-
Producent idtv zet een volgende stap om de internationale ambities van het bedrijf verder vorm te geven.
Per 1 maart wordt Kevin Soares aangesteld als EVP idtv international formats. Hij zal in eerste instantie de uitrol van het succesvolle format 'De Verraders' internationaal begeleiden. Marc Pos, Prod
-
InSpark sluit zich aan bij Dutch Cloud Community
-
Ellen Danhof gedelegeerd producent idtv
Ellen Danhof zal per 1 februari als gedelegeerd producent aan de slag gaan bij idtv om de groei van het bedrijf mede vorm te geven. Zij was onder andere werkzaam als directeur tv bij MediaLane en manager contentproductie bij de EO.
-
ASTERIX EN OBELIX VIEREN DE VERSOEPELINGEN IN NOORDWIJK
Na de versoepelingen heropent het Museum of Comic Art in Noordwijk de tentoonstelling Grensverleggers, over de meest opvallende en meest vernieuwende stripmakers uit de Nederlandse strip - met 63 originele werken van 1942 tot nu.
-
Albert Heijn meeste uitgaven offline reclame feestdagen: €14,4 miljoen
-
Talpa Network biedt podium aan vier gouden podcastideeën
Uit ruim 200 inzendingen voor ‘The Cast’, een initiatief van Talpa Network om podcastmakers te helpen en onde
-
Ruim 6 miljoen luisteraars voor kerstprogrammering Sky Radio
In de kerstperiode luisterde Nederland massaal naar Sky Radio. De zender werd traditiegetrouw omgedoopt tot 'The Christmas Station' en dit jaar officieel geopend door Björn van de legendarische popgroep ABBA. Van 26 november t
-
Ondanks pandemie in 2021 forse mediabestedingen: ruim € 4,7 miljard
-
Bol.com meeste uitgaven offline advertenties rondom Sinterklaas: 5,3 miljoen euro
Met kerst en nieuwjaar in zicht, zouden we bijna vergeten dat begin deze maand de Sint ook langs is geweest. Rondom deze feestdag is ook in 2021 door bedrijven ruim besteed aan advertenties: meer dan 24,5 miljoen euro. Bol.com staat hierbi
-
Vijfkoppige versterking voor Mediaplus/Mediaxplain
Mediateam Serviceplan Group Nederland versnelt groei
-
Postfusie pakt duur uit voor de klantenkring: tarieven zakelijke afnemers stevig omhoog
Na de overname van Sandd heeft PostNL het enige landelijk dekkende postnetwerk in Nederland. Zakelijke klanten hebben geen keus meer en moeten fors meer betalen voor nieuwe contracten. ‘We zijn aan de goden overgelever
-
blowUP media lanceert The Emerald in Utrecht (Hoog Catharijne), een uniek LED-scherm voor multi-product advertising
blowUP media lanceert in Utrecht, Hoog Catharijne wederom een spectaculair LED scherm. The Emerald, het grootformaat vierzijdige digitale LED scherm van bijna 60 m2 dat vanuit het plafond in het shopping center naar beneden komt, is opnieu
-
ShowHeroes Group neemt PlayAd Media Group over
De overname van het online videonetwerk maakt de Scandinavische markt nu ook voor Nederlandse adverteerders bereikbaar ShowHeroes Group, Europa’s grootste, onafhankelijke leverancier v
-
Sifan Hassan is Harper's Bazaars Woman of the Year 2021
Tijdens een intiem, besloten diner in Circle Gallery Amsterdam op 18 november 2021 zijn de winnaressen van
-
Debora de Roos nieuwe Directeur Marketing van Corendon
Voormalig Directeur Marketing Corné Hoogendoorn start eigen Digital Marketing bureau.
-
Helga van Leur neemt eerste exemplaar van De Bosatlas van weer en klimaat in ontvangst
Meteoroloog en ambassadeur voor klimaat, duurzaamheid en gedrag Helga van Leur heeft vandaag het eerste exemplaar van De Bosatlas van weer en klimaat uitgereikt gekregen. “Een prachtig boek waar je doorheen blijft bladeren. Het geeft
-
Markt product abonnementen naar €2,4 miljard
De totale markt voor product abonnementen groeit in het komende jaar naar verwachting van €1,4 miljard naar €2,4 mil
-
Netflix partner nieuwe Mediamuseum Beeld en Geluid
Netflix is een partnerschap met Beeld en Geluid aangegaan voor het nieuwe Mediamuseum dat medio oktober 2022 opent. Daarvoor stelt Netflix fragmenten uit de volgende titels beschikbaar; The Two Popes, Sex Education, The Queen’s Gambit, O
-
De VRT bouwt gokreclame af met strikter beleid
In de nieuwe beheersovereenkomst tussen de VRT en de Vlaamse regering engageerde de publieke omroep zich om tegen begin 2022 een strikter beleid uit te werken rond gokreclame. De VRT zet dit engagement nu ook effectief om in een eigen bele
-
Hoofdrol voor Ed Sheeran in nieuwe TV-commercial Sky Radio
In de nieuwe merkcampagne van Sky Radio staan de grootste nationale en internationale supersterren van dit moment centraal. Het non-stop muziekstation trapt de campagne af met de uitrol van een gloednieuwe TV-commercial met een speciale ho
-
Nieuw onderzoek toont risico’s van adverteren op viral video’s zonder contextual targeting
Koopintentie (-8%), beeldvorming (-9%) en het vertrouwen (-6%) in een merk dalen aanzienlijk wanneer advertenties rondom negatieve videocontent worden getoond. Dat adverteren rond
-
Communicatiebureau SowiesoHelder ontwikkelt campagne voor de FNV
Communicatiebureau SowiesoHelder heeft in opdracht van de FNV een nieuwe campagne ontwikkeld voor de sector Agrarisch Groen. Daarvoor heeft Sowieso Helder eerst hun zogenaamde
-
De categoriewinnaars van de ‘ABN AMRO Retailer of the Year’ verkiezingen 2021-2022 zijn bekend!
De categoriewinnaars van de publieksprijzen ‘ABN AMRO Beste Winkelketen van Nederland’ 2021-2022 en ‘ABN AMRO Webshop Award the Netherlands’ 2021-2022 zijn bekend. Ruim 185.000 consumenten hebben laten weten wat zij
-
De 5 parels uit het Cinekid-programma die je écht niet mag missen
-
Praxis kiest voor Creative Media Network als marketing productiebureau
Praxis heeft na een uitgebreide pitch gekozen voor Creative Media Network als het nieuwe marketing productiebureau. CMN gaat Praxis verder helpen met de doorvertaling van de Voor de Makers positionering in middelen zoals folder, POS e
-
Lubbers De Jong versterkt team met drie nieuwe aanwinsten
Vraag naar pr en marketing voor technologie- en innovatiebedrijven blijft hoog
-
De winnaars van de 'Beste Folder Award' 2021 zijn bekend!
In de afgelopen maanden hebben consumenten ruim 100.000 beoordelingen gegeven over hun favoriete folders. Het resultaat? Dirk is de overall winnaar van de verkiezing ‘Beste Folder Award’, editie 2021. Naast Dirk namen ook Exper
-
Fotofabriek presenteert duurzaam fotoboek
Kwalitatieve groene fotoproducten geproduceerd in Groningen. Fotofabriek, producent van f
-
Uitgeverij Vanden Broele wordt Vanden Broele en lanceert nieuwe huisstijl en logo
Uitgeverij Vanden Broele gaat vanaf vandaag als Vanden Broele de toekomst tegemoet. Dat doet de Brugse leverancier van innovatieve kennisoplossingen voor overheden en non-profits bovendien met een nieuwe huisstijl en een nieuw logo. Samen
-
Dorothee de Backer nieuwe Head of Product bij Trust
Per 1 september is Dorothee de Backer de nieuwe Head of Product bij
-
blowUP media lanceert West-Europa's grootste transparante LEDscherm
in Utrecht (Hoog Catharijne) met ‘digital art’ van exclusieve launching partner VodafoneZiggo. blowUP media lanceert in Utrecht het grootste transparante LED scherm van West-Europa.NEO, het grootf
-
Mediabestedingen Olympische Spelen fors minder dan EK voetbal
De mediabestedingen rondom de Olympische Spelen dit jaar zijn veel minder dan die rondom het afgelopen EK voetbal. In totaal is er vanaf de start van de Spelen tot nu, nog geen € 11,5 miljoen uitgegeven. In de aanloop naar en tijdens
-
Manon Hendriks nieuwe Commercial Director bij State of Art
State of Art heeft Manon Hendriks (50) recent aangesteld als Commercial Di
-
Meer dan 170.000 programma's op NLZIET
-
“idtv raakt op stoom”
Per 1 september zal de dagelijkse leiding van idtv in handen zijn van Michel Nillesen als Managing Director en Marc Pos als Producent. Idtv exploiteert niet alleen de All3media catalogus in Nederland, maar richt zich bovenal
-
Nieuw management Publi air
Afgelopen week was er het vertrek van Operationeel Directeur Wilco Ros. Na 10 mooie jaren bij Publi air heeft Wilco besloten de taken over te dragen en achter zijn eigen dromen aan te gaan, zelfstandig ondernemen. Vanaf hede
-
Nederland en Vlaanderen binden met EDMO-project de strijd aan tegen desinformatie
Europese Commissie ondersteunt regionale samenwerking
-
Jumbo besteedt het meest aan reclame rondom EK
Jumbo heeft het meest uitgegeven aan (offline) reclame rondom het EK en de sportzomer. De supermarktketen heeft rondom het Europees kampioenschap voetbal ruim 19,51 miljoen euro uitgegeven aan reclame op radio, televisie, in kranten en tij
-
Nieuwe merkcampagne Radio Veronica in teken van liefde voor muziek
Onder leiding van zendermanager Rob Stenders transformeert Radio Veronica vandaag tot een vrijplaats voor muziekliefhebbers. De zender introduceert een vernieuwde programmering en een stevig uitgebreide muziekdatabase. Een nieuwe merkcampa
-
MONIKA OOMEN EN LARS WAGNER SLUITEN ZICH AAN BIJ HET LEIDERSCHAPSTEAM VAN WARNERMEDIA KIDS EMEA
-
Een echte Content Marketing Topcase Avond!
Op donderdag 24 juni jl. organiseerde Platform Content Marketing, het kennisplatform voor contentmarketingbureaus, de allereerste Content Marketing Topcase Avond (CMTA) in het OBA Theater Amsterdam. Het Plat
-
Gall & Gall geeft meest uit aan offline advertenties Vaderdag
Gall & Gall heeft dit jaar de meeste mediawaarde rondom Vaderdag. Het bedrijf heeft ruim 567 duizend euro uitgegeven aan offline advertenties rondom de feestdag. De Nederlandse slijterij wordt gevolgd door Greetz.nl (ruim 271
-
Twintig jaar Wikipedia in het Nederlands: niet meer weg te denken en nog lang niet af
Op 19 juni bestaat de Nederlandstalige Wikipedia twintig jaar. Dit is relatief kort en toch is deze online encyclopedie niet meer weg te denken: 73% Nederlandstaligen raadpleegt Wikipedia wekeli
-
Nederlandse documentaire filmmaker wint Emmy Award
De Nederlandse filmmaker Serginho Roosblad heeft in de Verenigde Staten een Emmy Award gewonnen. Roosblad en zijn team vielen in de prijzen voor de productie van ‘Dear Beloved’, een TV-special van de publieke omroep KQED waarin moede
-
Dubbeldik themanummer 'De groene stad' van Tijdschrift Oud-Utrecht
Het dubbeldikke themanummer 2021 van Tijdschrift Oud-Utrecht verschijnt op donderdag 10 juni. Het wordt om 16.30 uur live gepresenteerd vanuit de tuin van
-
Gloednieuw FORT! Magazine overhandigd aan Leontien Ruiters!
In het weekend van 5 en 6 juni 2021 start het seizoen van de forten, vestingen en bunkers van alle Nederlandse waterlinies. Na een lange lockdow
-
Virtùmedia lanceert BIKE explorer, magazine voor de avontuurlijke fietser
Virtùmedia, uitgever van special interest tijdschriften en websites, breidt haar succesvolle outdoor-portfolio uit met BIKE explorer, magazine voor de avontuurlijke fietser. Een tijdschrift vol echte fiets verhalen, mooie foto
-
Nicky Ribbers Managing Director van Created First
Nicky Ribbers, voormalig Head of Social Advertising bij Storm Digital (part of Accenture Interactive), maakt de overstap naar Created First, onderdeel van ZIGT, waar ze per 1 mei 2021 is aangesteld als Managing Director. Performance market
-
Consumenten ontevreden over externe verkopers marktplaatsen
1 op de vier (26%) consumenten heeft slechte ervaringen met externe verkopers op online marktplaatsen. In de meeste gevallen (36%) gaat het om te lange verwerk- en bezorgtijden. Dit blijkt uit de eerste editie van de Marketplace Monitor, een groot
-
Zeker 40% van de jonge werknemers staat al met één been buiten
Slechts 60% van de jonge werknemers verwacht over een jaar nog in dienst te zijn bij hun huidige werkgever; dat blijkt uit onderzoek onder bijna 2500 jonge professionals in de leeftijdscategorie 18 tot en met 35 jaar. De reden? Ze zijn ontevreden
-
Tineke de Nooij bekroond met Media Oeuvre Award 2021
-
Grolsch en Talpa Network lanceren Grolsch 0.0 FM
Normaliter zegt Grolsch ‘proef karakter’ maar dankzij een nieuwe samenwerking met Radio Veronica is het karakter van Grolsch nu ook te horen. Grolsch 0.0 FM, een digitaal radiostation waarvan de audio is opgenomen in de brouwer
-
Rotterdamse metro eerste in Nederland met tunnelreclame
RET: Trots op verrijking reizigersbeleving De RET lanceert vandaag samen met het Canadese bedrijf adtrackmedia als eerste in Nederland een nieuwe digitale manier van adverteren. Op de
-
WarnerMedia herrijst Hanna-Barbera Studios
-
Nationaal Media Onderzoek gaat van start
SKO, NLO, NOM en VINEX besluiten tot integrale samenwerking in bereiksonderzoek. Na een intensief tenderproces zijn Kantar en Ipsos door SKO, NLO, NOM en VINEX geselecteerd om het nieuwe geïntegreerde bereik
-
Hard//hoofd boekt groot succes met verkoop eerste magazine
-
Politieke partijen besteden miljoenen aan advertenties in aanloop naar verkiezingen
Er is dit jaar ruim 13,8 miljoen euro uitgegeven door zittende politieke partijen aan offline advertenties (op radio, tv, in kranten, magazines en buitenreclame) in de maanden in aanloop naar de verkiezingen. D66 heeft in de strijd om de k
-
Media die lezers een positief gevoel geven zijn succesvoller
Meer aankopen, informatieverzoeken en volgers
-
Business Content Media neemt b-to-b titels Profnail, StyleVision en Massage Magazine over van BDUvakmedia
Met ingang van 1 februari 2021 heeft BDUvakmedia de uitgaverechten van de b-to-b titels Profnail, Massage Magazine en StyleVision overgedragen aan Business Content Media. Deze drie titels richten zich heel
-
IGG Bouweconomie neemt Cobouw Bouwkosten-portfolio over van uitgeverij Vakmedianet
De overname heeft betrekking op alle uitgeefactiviteiten van Cobouw Bouwkosten. Vakmedianet publiceerde eind 2020 het voornemen om te stoppen met het Cobouw Bouwkosten-portfolio. De overname door IGG Bouweconomie betekent dat alle onderdelen binne
-
Thuiswerkers besteden €400 miljoen aan kantoorproducten
Ruim twee op de vijf (44%) thuiswerkers hebben tijdens de coronacrisis kantoorproducten gekocht voor de thuiswerkplek. De helf
-
Anna Kuiper Operationeel Directeur - ZIGT
ZIGT heeft per 1 februari 2021 Anna Kuiper aangesteld als operationeel directeur. Het betreft een nieuwe directie rol binnen ZIGT, waarin zij verantwoordelijk wordt voor de dagelijkse operatie en organisatie van de media-adviesdiensten bin
-
Humberto Tan openhartig in ‘De Broadcast’
In een nieuwe aflevering van ‘De Broadcast’ is TV en Radio Presentator Humberto Tan te gast. Humberto praat met Podcast hosts Patrick en Peter uitgebreid en openhartig over zijn rijke loopbaan. ‘De Broadcast’ is een audio p
-
Student Power CEO Carlien Hartgerink draagt het stokje over aan angel investeerder Anne Koolen
De oprichter van Student Power, Carlien Hartgerink, heeft het beheer van de online banenmarktsite overgedragen aan angel investeerder Anne Koolen. Het bedrijf verwacht een snelle groei de komende tijd. &ldq
-
ZIGT breidt team uit
ZIGT is het grootste onafhankelijke mediabureau van de Benelux en heeft vanwege haar groei het team uitgebreid met de volgende acht nieuwe collega’s: Cathelijne Post is gestart als&nbs
-
ALLIANZ PARTNER WATERSPORTVERBOND EN WK ZEILEN
-
Save the Children kiest voor Scripta
Save the Children - 's werelds grootste onafhankelijke kinderrechtenorganisatie - heeft na een pitch gekozen voor het Amersfoortse contentmarketingbureau Scripta om haar nieuwe donateursmagazine te r
-
Talpa Network grootste radiogroep in 2020
Bereik van 7 miljoen Nederlanders voor 538, Radio 10, Sky Radio en Radio Veronica. In 2020 was Talpa Network wederom de grootste speler in de radiomarkt. De zendergroep, bestaande uit Radio 538, Radio 10, Sky
-
Opheffing Omroepvereniging Stamppot
Feestfabriek richt in 2021 pijlen op festivalzomer en huidige mediakanalen
-
Wikipedia wordt 20
Op 15 januari 2021 viert een van de populairste websites ter wereld, Wikipedia, zijn 20e verjaardag. Wikipedia is voor de hele wereld dé bron voor vrij toegankelijke en betrouwbare inform
-
Alles kan in de Make-up Cup
Wie heeft het talent om zijn of haar gezicht om te toveren tot een adembenemend kunstwerk? In het nieuwe AVROTROS-programma Make-up Cup gaat visagiste en YouTube-ster Nikkie de Jager op zoek naar de beste make-up artiest van de nieuwe
-
‘Driving home for Christmas’ meest gedraaide kersthit van de afgelopen 10 jaar
Hilversum, 24 de
-
Boek over verkiezingen gepubliceerd
Verkiezingen zijn er in allerlei soorten en maten. Van de Tweede Kamerverkiezingen tot Leraar van het Jaar. Van Nobelprijs tot Miss Nederland. Van Televizier-Ring tot Top 2000. Waarom zijn er zoveel verkiezingen? Waarom wordt er
-
‘Veronica Inside’ verandert naam ochtendshow
De radiovariant ‘Veronica Inside’ heet vanaf vandaag de ‘Veronica Inside Ochtendshow’. Presentator Wilfred Genee, sidekicks Rick Romijn en Niels van Baarlen en nieuwslezeres Florentien van der Meulen willen zich met
-
Start 2021 met kennis over marketingmaterialen automatiseren!
Prindustry begint 2021 met een nieuwe sessie vol kennis. Het team van de softwareontwikkelaar presenteert op 12 januari de ontwikkelingen op het gebied van merkportalen voor de inkoop en creatie van bedrukte marketingmaterialen. De Prindus
-
Samenwerking IDTV & POSVIDEO
Idtv en POSVIDEO gaan een unieke samenwerking aan. Marc Pos (eigenaar van creatief bedrijf POSVIDEO) treedt toe tot de directie van idtv en wordt in die hoedanigheid eindverantwoordelijk voor creatie. De teams van POSVIDEO verhuizen per 1 januari
-
Nationaal Onderzoek Multimedia; NOM Kids Monitor 2020
De resultaten van de NOM Kids Monitor 2020 zijn vorige week opgeleverd. Dit multi-cliënt onderzoek is in het najaar van 2020 uitgevoerd door GfK, onder ruim 1000 kinderen in de leeftijd van 6-12 jaar. Stichting NOM is verantwoordelijk voor de
-
ACHT MERCURS UITGEREIKT
vtwonen winnaar Mercur Magazinemerk van het Jaar Helene van Santen (Kek Mama) gekroond tot Hoofdredacteur van het Jaar Bij de 23e Mercurs, de belangrijkste jaarprijzen van
-
Adverteerders besteden ondanks ‘corona’ fors meer aan Black Friday
Er is dit jaar 1,1 miljoen euro meer uitgegeven aan offline advertenties (op radio, tv, kranten, magazines, buitenreclame en in bioscopen) rondom Black Friday, in vergelijking met deze bestedingen in 2019. Uit cijfers van media registratie
-
Na 70 jaar neemt IKEA afscheid van de iconische catalogus
IKEA stopt na zeventig jaar met het maken van haar iconische catalogus. Voor het Zweedse woonwarenhuis was
-
Sting geeft in het Nederlands startsein voor Radio 10 Top 4000
De Top 4000 van Radio 10 is vanmorgen op bijzondere wijze geopend door Sting. Radio 10-dj Gerard Ekdom stond via een digitale verbinding in contact met de zanger die in zijn allerbeste Nederlands om iets voor 09.00 uur het officiële s
-
Bionic Media vertegenwoordigt Cartoon Network
WarnerMedia heeft Bionic Media aangesteld voor de exploitatie van Cartoon Network vanaf 15 januari 2021. Bionic Media wordt de exclusieve vertegenwoordiger en zal de spotverkoop, online platformen, content & brandpartnerships voor WarnerMedia&
-
Snelle met Interpolis-reclamehit ‘Smoorverliefd’ op nummer 1 in de Reclamemuziek Top 40 Aller Tijden
-
Museum of Comic Art open voor Vrienden!
Het gloednieuwe Museum of Comic Art (MoCA) in Noordwijk opent 28 November haar deuren voor de pilot-tentoonstelling European Masters of Comic Art. Vier weken later dan gepland, vanwege de meest recente Corona maatregelen,
-
Tante Rikie breidt media-imperium uit: Zwarte Cross-glossy Harder! Magazine
Harder! Magazine, de glossy van de bedenkers en makers van de Zwarte Cross, ligt vanaf 15 december in het Nederlandse tijdschriftenschap. Een uitbreiding op het aanbod dat de organisatie achter de Zwarte Cross, De Feestfabriek Alles Komt Goed BV,
-
Radio 10 organiseert online ‘Top 4000 Popquiz’ voor 4000 deelnemers
Na een succesvolle eerste editie organiseert Radio 10 ook dit jaar de ‘Top 4000 Popquiz’ en dit keer kunnen er 4000 deelnemers meedoen. Vanwege de huidige coronamaatregelen vindt het event online plaats. Op deze manier kunnen R
-
37 NOMINATIES MERCURS 2020: EEN ONVERGETELIJK JAAR!
-
LINDA, Quality Wellnessresorts en BABOR brengen rust in hectische tijden.
Rust en ontspanning zijn, juist nu het coronavirus de wereld in zijn greep heeft, enorm belangrijk. Zo vinden ook LINDA, Quality Wellnessresorts en BABOR. De drie kwalitatieve merken slaan de handen in één en brengen rust bij de mens
-
DeLokalePlanner.nl als nieuw adverteerdersplatform voor lokaal adverteren
De bedrijven New Sales Company en ToLocal.nl hebben een nieuw, onafhankelijk en transparant adverteerdersplatform gelanceerd. Bij DeLokalePlanner.nl
-
Op 10 november a.s. verschijnt SU Magazine
Het werd tijd! Er is nu een glossy met een #lobi voor Suriname. Het SU Magazine met verhalen door, voor en met Surinamers en Nederlanders met een SU achtergrond, ligt vanaf 10 november 2020 in de winkel. Als opmaat naar de viering van 45 jaar onaf
-
De’Longhi kiest voor de geïntegreerde media-aanpak van Serviceplan Group Nederland
Mediaplus wint EMEA-media-account van De'Longhi
-
Joh. Enschedé Amsterdam (JEA) verkoopt bedrijfsactiviteiten
Joh. Enschedé Amsterdam (JEA) kondigt vandaag aan dat zij haar bedrijfsonderdelen per begin deze maand gesplitst en verkocht he
-
JORIS BOUMAN (20) IS NEDERLANDS KAMPIOEN ONLINE DEBATTEREN
Vrijdagavond 30 oktober is de 20-jarige Groningse JORIS BOUMAN de allereerste Nederlands Kampioen ONLINE debatteren geworden. In de afsluitende en zeer hoogstaande online debatfinale versloeg hij de eveneens 20-jarige Noah van Dansik, geme
-
Samenwerking Idtv & POSVIDEO
Idtv en POSVIDEO gaan een unieke samenwerking aan. Marc Pos (eigenaar van creatief bedrijf POSVIDEO) treedt toe tot de directie van idtv en wordt in die hoedanigheid eindverantwoordelijk voor creatie. De teams van POSVIDEO verhuizen per 1 januari
-
Dennis Ruyer en Celine Huijsmans presenteren nieuwe Veronica middagshow
Vanaf maandag 2 november presenteert dj Dennis Ruyer de nieuwe Veronica middagshow. Aan zijn zijde zit Celine Huijsmans, die een rol als sidekick gaat vervullen en het nieuws verzorgt. Beide stemmen zijn bekend bij de Veronica-luisteraar.
-
Mannen en ouderen doen moeilijker over Tikkies
Betaalverzoeken (Tikkies) leiden nogal eens tot irritaties. Nederlanders denken dan ook behoorlijk verschillend over dit onderwerp, blijkt uit een onderzoek naar ‘Tikk
-
NIEUWE TABLEAU MET PAN IN PRINT SPECIAL
PAN-deelnemers verenigd in special en alternatief programma tijdens beursdagen
-
9 miljoen Nederlanders letten op keurmerk
Voor drie op de vijf (63%) Nederlandse consumenten spelen keurmerken een rol bij de keuze voor eten en drinken. Eén op de zes (16%) kiest zelfs altijd bewust voor producten met een keurmerk. Dit komt neer op 2,2 miljoen Nederlanders
-
Missie 538: Radio 538 in actie voor de voedselbank
Radio 538 komt met ‘Missie 538’ in actie voor de voedselbank. Van 14 tot en met 18 december zetten de dj’s van 538 alles op alles om zoveel mogelijk mensen te helpen. In Nederland leven bijna één miljoen men
-
Onderzoek: 2/3 van de podcastluisteraars is meer podcasts gaan luisteren tijdens quarantaine
Bijna een op de vijf consumenten geeft aan dat tijdens de 'corona quarantaine' dit voorjaar hun luistergedrag compleet is veranderd. Twee derde van de podcast luisteraars geeft aan in die periode meer podcasts te zijn gaan luistere
-
Blue Dragon grote winnaar Communicatieprijs Brabant
In het Klasse Theater in Tilburg zijn donderdagavond 1 oktober de jaarlijkse Communicatieprijzen Brabant uitgereikt. Tijdens deze 24e editie werden de beste communicatie-ca
-
Chiquita stimuleert de bewustwording van borstkanker met een Limited Pink Sticker-serie
Ter ere van de National Breast Cancer Awareness Month in oktober geeft Chiquita de iconische blauwe sticker een roze make-over die past bij Pink Ribbon: het internationale symbool voor bewustwording van borstkanker.
-
Nieuwe omroep X zet de tv op zwart
Als het aan omroep X ligt gaat vanaf 1 januari 2022 de tv op zwart. De nieuwe omroep, een initiatief van tv-veteranen Guilly Koster en Ivette Forster, streeft naar meer inclusie op de Nederlandse televisie en met
-
Sky Radio groeit in één jaar tijd met 14% in doelgroep 20-49 jaar
Sky Radio heeft in de meetperiode juli-augustus 2020 een marktaandeel van 9,7% opgehaald in de doelgroep 20-49 jaar. Een stijging van 14% ten opzichte van dezelfde meetperiode vorig jaar. Ook in haar kerndoelgroep, Vrouw 25-49 jaar, laat S
-
Campagne IKEA laat zien dat duurzamer leven niet ingewikkeld hoeft te zijn
IKEA Nederland lanceert een nieuwe campagne die de beweging in gang zet naar een duurzamer leven thuis. De campagne toont bijvoorbeeld dat je met producten als het nieuwe plantaardige Zweedse balletje, een waterbesparende kraan en een vloe
-
SowiesoHelder vanaf het eerste uur succesvol met virtuele events
Toen begin dit jaar opeens alle líve events stilvielen, was het communicatiebureau in Halfweg een van de eerste die het virtuele event als volwaardig alternatief bood. Dat was niet tegen dovemans oren gezegd. Hines had in mei de pri
-
Vijf nieuwe winnaars ‘Beste Folder Awards 2020’, Dirk folder voor derde keer meest favoriet in Nederland
Dirk is de overall winnaar van de ‘Beste Folder Awards’ verkiezing, editie 2020. Naast Dirk en Leen Bakker namen vijf nieuwe winnaars een prijs in ontvangst tijdens het ‘Catch the Shopper’ event.
-
Vaste-lasten-platform Independer gaat samenwerken met Mobiel.nl
Consumenten die een telefonie- of internetaanbieder zoeken, kunnen dat vanaf vandaag doen via de website van Independer. Bezoekers van de site kunnen de producten vergelijken én ook direct afsluiten. Om consumenten zo goed mogelijk
-
Oud 538-collega’s starten podcastbedrijf: AS WE SPEAK Podcasts.
Per 1 september start AS WE SPEAK Podcasts, het nieuwe podcastbedrijf van vier oud Radio 538 collega’s: Arne van den Berg, Thomas van Remmerden, Robin van Vliet en Taco Vinkeles. AS WE SPEAK Podcasts bedenkt, ontwikkel
-
Media Oeuvre Award 2020 naar André van Duin
Al meer dan 55 jaar is André van Duin actief in de media. Hiermee heeft hij niet alleen één van de langstlopende carrières in omroepland op zijn naam staan, maar weet hij ook zichzelf continue succesvol te herui
-
Sander Kollaard ontvangt bronzen legpenning Libris Literatuur Prijs
Zaterdag 5 september ontving Sander Kollaard, winnaar van de Libris Literatuur Prijs 2020, de bronzen legpenning en cheque van 50.000 euro. Kollaard, die ten tijde van de bekendmaking van de Libris Literatuur Prijs 2020 vanwege COVID-19 vastzat in
-
Op 1 september Renew the Book van start: Stimuleringsprijs voor innovatie
Op 1 september start Renew the Book - Innovation Award. Renew the Book is het innovatieprogramma van de Groep Algemene Uitgevers, de belangenorganisatie van de Nederlandse boekenuitgevers van literatuur, kinderboeken en non-fictie.
-
Maarten Timmers Verhoeven versterkt team van 227 Media
Per 1 september gaat Maarten Timmers Verhoeven zich als senior consultant aansluiten bij 227 Media Executive Search. Hij zal zich specifiek richten op publishing, content- en kennisbedrijven. Timmers Verhoeven is ruim 30 jaar actief in de media en
-
Huis-aan-huismagazine CITY breidt uit naar vijf grote steden
CITY is met de aanstaande herlancering in één klap het grootste huis-aan-huismagazine van Nederland. Na een korte pauze door Covid-19 verschijnt CITY begin september wekelijks in vijf grote Nederlandse steden: Amsterdam, Utre
-
Werkgeluk in krantvorm
Hoe zorg je als organisatie voor werkgeluk? Wat zegt de wetenschap hierover? Wat zijn de best practices? Welke rol speelt werkgeluk in een complex verandertraject? Vragen als deze bepalen de inhoud van de nieuwe, landelijke Krant Werkgelu
-
Nieuwe Radio Director voor Radio 538
Coco Hermans (30) wordt per 1 november de nieuwe Radio Director van Radio 538. Op dit moment is zij nog Content Manager bij NPO Radio 2. Coco neemt het stokje over van Menno de Boer, die besloten heeft uitdagingen buiten het radiobedrijf v
-
MERCURS 2020 inschrijving geopend
-
Bonusaflevering van 'De plantage van onze voorouders.'
Beluister de podcastserie via vpro.nl/deplantage, nporadio1.nl/podcasts of via je favoriete podcastapp. Peggy en Maartje
-
Strips zijn leuker dan boeken
NOS Jeugdjournaal onderzoekt populariteit strips Naar aanleiding van de lancering van het stripblad ‘Jump’ plaatste het NOS Jeugdjournaal de stelling: Lees jij weleens strips? Of vind
-
Dit vindt Nederland van Máxima (en de baard van haar man)
Nederland gunt koningin Máxima veel, omdat we haar als persoon in ons hart hebben gesloten. We prijzen vooral haar meelevendheid, professionaliteit, humor én haar gevoel voor stijl. Dat blijkt uit de Máxima-enquête 2020
-
Tim (10) is hoofdredacteur van nieuw stripblad “Met strips wordt lezen makkelijker”
Vandaag rolt om 11.00 uur het stripblad Jump vers van de pers bij drukkerij Scholma in Bedum. De tienjarige hoofdredacteur Tim overhandigt daar ter plekke de eerste exemplaren aan de officiële Lucky Luke en Suske & Wiske.
-
‘Podfather’ Adam Curry in jury Online Radio Awards 2020
De organisatie van de Online Radio Awards heeft vandaag bekendgemaakt dat Adam C
-
3e editie Online Radio Awards nog digitaler
De organisatie van de Online Radio Awards heeft bekendgemaakt dat er ook dit jaar er weer een feestelijke awardshow wordt georganiseerd. De uitreiking van de Online Radio Awards vindt plaats op dinsdag 6 oktober en is net als afgelopen jaren is
-
Feestfabriek Alles Komt Goed BV komt met online platform STAMPPOT en gaat voor status aspirant-omroep!
De organisatie achter festivals Zwarte Cross en Mañana Mañana, Feestfabriek Alles Komt Goed BV, trekt de stoute schoenen aan en gaat een volgend avontuur aan. In februa
-
Dirk Bertels verlaat Studio Louter
Na een succesvolle samenwerking van ruim acht jaar verlaat Dirk vanaf 10 juli Studio Louter. We kijken terug op een enerverende periode waarin we de studio hebben zien groeien van twee kleine creatieve hotshops tot een internat
-
bvA wil duidelijkheid en commitment van Facebook
Namens Nederlandse adverteerders heeft bvA gisteren een eerste verkennend gesprek gevoerd met Facebook met als belangrijkste onderwerpen: duidelijkheid over de concrete aanpak van schadelijke informatie op het platform en commitment dat Facebook o
-
MeMo² valt in de prijzen bij Cross Media Awards 2020
De organisatie van de Cross Media Awards 2020 heeft vandaag de winnaars van deze prijzenregen bekendgemaakt. MeMo² is door middel van de THX.-case wederom in de prijzen gevallen. Dit platform van MeMo² is namelijk door de organisatie v
-
bvA in gesprek met Facebook NL over steviger aanpak nepnieuws en aanzet tot haat
Namens adverteerders spreekt bvA haar zorgen uit over de manier waarop op online platforms fake news wordt verspreid en aangezet wordt tot haat, discriminatie, geweld en racisme. Als ‘netwerk van merkleiders’ zet bvA zich in voor een g
-
Hearst Netherlands lanceert campagne Pak deze zomer zelf goud
Hearst Netherlands lanceert op 29 juni zijn zomercampagne. Onder de noemer Pak deze zomer zelf goud wordt op ludieke manier ingehaakt op de sportzomer die door het coronavirus niet doorgaat. De zomercampagne heeft een positieve insteek
-
Winnaars Tegel 2019!
De winnaars van de Tegel zijn vanmiddag en vanavond bekend gemaakt vanuit de centrale bibliotheek in Den Haag. Tijdens een livestream werden door juryvoorzitter Hille van der Kaa de winnaars bekend gemaakt in 13 categorieën.
-
Validators en KICK! Creative Agency gaan samenwerken
Na eerdere succesvolle gezamenlijke klantprojecten hebben Validators en KICK! Creative Agency hun partnership deze week officieel beklonken. Validators test vanaf nu de effectiviteit van creaties van KICK!, zodat hun uitingen voor de start
-
H&M Nederland stelt Laura Muscas aan als Hoofd Marketing & Communicatie
H&M Nederland heeft per 1 juni 2020 Laura Muscas aangesteld als Hoofd Marketing & Communicatie. In deze nieuwe rol overziet zij de nieuwe afdeling en is zij verantwoordelijk voor de algehele Marketing, Communicatie en Loyalty-strategie.
-
Nederlandse documentaire filmmaker genomineerd voor Emmy Award
De Nederlandse documentairemaker en journalist Serginho Roosblad, is in de Verenigde Staten genomineer
-
Ook streep door drive-in festivals in Nederland
Evenementenbranche kan zelfs niet met creatief en zeer veilig entertainment concept aan de slag Zoals diverse ondernemers in de evenementen- en entertainmentbranche is ook
-
Nieuwslezer Roelof Hemmen naar Radio 538
Roelof Hemmen gaat vanaf juni aan de slag bij Radio 538 als nieuwslezer bij de ‘538 Ochtendshow met Frank Dane’. Hij vervangt Henk Blok, die vanwege gezondheidsredenen met
-
Strategische samenwerking marketingbureaus: The Post en FIZZ | Digital Agency bundelen krachten
Het snelgroeiende contentmarketingbureau The Post uit Zwolle en het strategisch online marketingbureau FIZZ | Digital Agency uit Meppel bundelen de krachten in een strategische samenwerking. “The Post
-
Audax Groep en Homerr bundelen krachten
Audax Groep en sociaal logistiek netwerk Homerr zijn een samenwerking gestart voor het duurzaam bezorgen e
-
Winnaars NL Awards 2019 bekendgemaakt
Gouden NL Award voor Omroep Gelderland Vandaag zijn de winnaars bekendgemaakt van de NL Awards, de onderschei
-
Najima Khan in Raad van Toezicht Beeld en Geluid
-
Roos Tabak nieuwe CEO Abovo Media en Maxlead
Sinds 30 maart vervult Roos Tabak (37) de functie van CEO van Abovo Media en Maxlead. In deze nieuwe rol heeft Tabak de dagelijkse leiding over de onafhankelijke bureaugroep, die 250 medewerkers telt en media- en consultancybestedingen van
-
Audax Groep versterkt zich met e-commerceplatform BookSpot
Amsterdam, 8 april 2020 - Audax Groep kondigt vandaag de overname aan van online boekwinkel BookSpot. Het o
-
Harm Edens maakt serie Media in Crisistijd voor Beeld en Geluid
Shows zonder publiek, nieuwe opnamemethoden, andere uitzendschema’s: het medialandschap is de afgelopen weken behoorlijk veranderd. Daarom is Beeld en Geluid gestart met de nieuwe serie Media in Crisistijd. In deze serie gaat presen
-
538 Koningsdag gaat door
538 viert Koningsdag traditiegetrouw groots. Vanwege de huidige omstandigheden gaat het geplande event in Breda niet door. Maar 538 laat Koningsdag niet stilletjes voorbijgaan en organiseert een nieuw, gratis en corona-proof Oranjefee
-
Anne Marije de Vries Lentsch benoemd als CCO bij Hearst Netherlands
Hearst Netherlands heeft Anne Marije de Vries Lentsch benoemd tot Chief Commercial Officer. In deze nieuwe rol overziet ze beide commerciële b2b-afdelingen van Hearst Netherlands. Naast The Hearst Agency, de one stop service unit
-
Seniorenzender ONS behaalt hoge kijkcijfers in corona-tijd
Nostalgische seniorenzender ONS behaalt sinds het toenemen van de corona-maatregelen in Nederland hoge kijkcijfers. Afgelopen zaterdag bereikte de zender bijvoorbeeld 427.000 kijkers, het hoogste bereik van 2020. Ouderen verlangen tussen a
-
538 past programmering aan
Luisteraars krijgen muziekformat in handen en iedere dag live-optredens van artiesten via speciale livestream
-
Communicatiebureau SowiesoHelder en designstudio theFrontdoor samen verder
Het bureau in Halfweg breidt uit met de designstudio van theFrontDoor; de teams gaan samen verder onder de naam SowiesoHelder. De klanten van theFrontDoor houden hun vertrouwde contactpersonen en de
-
Verklaring exposanten annulering Sign & Print Festival
Gezamenlijk persbericht Prindustry, Helloprint, Print.com, Igepa Nederland, Promic Display Systems, VKGO, GOC, KVGO, GSOB, VIGC, A&O Fonds Grafimediabranche. Prindustry, Helloprint, Print.com, Igepa Nederland
-
Hubertus de Leeuw treedt na succesvolle transitiefase terug als topman van Audax en draagt het stokje verder over aan CEO Casper de Nooijer
Met de overnames van RDC, Marskramer en Bruna en andere strategische keuzes heeft Audax de afgelopen twee jaar de b
-
Primeur - Bas Smit verrast zijn Nicolette op spectaculaire wijze
Misschien heb je het gisterenavond gezien? Bas verrast zijn Nicolette op spectaculaire wijze. Leuk om te weten is dat het filmpje van Bas op Instagram echt viral gaat: https://www.instagra
-
Huis-aan-Huis Magazine City breidt uit naar Utrecht
Na de introductie van CITY Amsterdam medio 2018 en de lancering van dit wekelijkse huis-aan-huismagazine eind januari 2020 in Tilburg en Haarlem start uitgeverij H.A.H. Retail binnenkort ook met CITY Utrecht. De weg voor
-
Groeiend aantal tv-kijkers zonder vaste tv-aansluiting
Uit onderzoek door online tv-aanbieder NLZIET blijkt dat bijna de helft van haar gebruikers NLZIET als primaire tv-dienst gebruikt. 47% van
-
Radio 10 scoort hoogste marktaandeel ooit
Radio 10 begint 2020 met het hoogste marktaandeel ooit. De zender met de grootste hits aller tijden heeft een marktaandeel van 11,3% in de doelgroep 10+. Dit is een stijging van 13% ten opzichte van vorig jaar in dezelfde meetperiode. Hier
-
Magazine GIRLZ brengt 'survival guide' voor pubertijd
In samenwerking met Trimbos-instituut en De Kindertelefoon #GIRLZtalk geeft antwoord op 101 superbelangrijke tienermeidenvragen
-
Audax Groep benoemt Stefan Hutten tot CCO
Audax Groep en Bruna kondigden eind vorig jaar een krachtenbundeling aan. In januari gaf de Autoriteit Consument &a
-
Nederlanders gamen dagelijks half miljard minuten
Nederlanders gamen samen bijna een half miljard minuten per dag. We zijn daarbij steeds meer gaan gamen op de smartphone. Het aandeel gebruiksminuten op de smartphone (35%) is inmiddels beduidend groter dan het aandeel van console gaming (
-
Rijksmuseum en ThiemeMeulenhoff verlengen samenwerking
Het Rijksmuseum en ThiemeMeulenhoff, één van de grootste aanbieders van leermiddelen in het Nederlandse onderwijs, hebben hun educatieve samenwerking verlengd. Vandaag sloten de partijen een nieuwe, tweejarige overeenkomst om
-
Amsterdam Today heeft een nieuwe hoofdredacteur!
Jill lindeblad, naast Digital Creative bij P
-
Albert Heijn wint goude Loeki!
Dit jaar wint de Albert Heijn met haar kerstcommercial de Gouden Loeki. Daarbij wordt de grootgrutter op de hielen gezeten door Disneyland Paris. De commercial van de Staatsloterij eindigt op een derde plaats. Dit blijkt uit onderzoek
-
XS2RADIO maakt van nieuwssites radiostations
De Hilversumse tech-startup XS2RADIO lanceert vandaag, op World Radio Day, een platform waarmee nieuws-, special interest- en vakmedia-uitgevers hun eigen radiostation kunnen starten. XS2RADIO wil met hun technologie het huidige radiolands
-
Prelum Uitgevers kiest voor PubliQare met PublishOne
PubliQare gaat de implementatie van PublishOne software bij Prelum verzorgen. Prelum is ontwikkelaar van kennisproducten voor professionals in de gezondheidszorg. In de loop van dit jaar zullen alle titels van Prelum met behulp van Publish
-
Audax Groep installeert Raad van Commissarissen
Logistiek retailer Audax Groep installeerde vandaag haar Raad van Commissarissen. Het nieuwe gremium wordt
-
Drukkerij Boom + Verwij Failliet
De rechtbank Midden-Nederland heeft 28 januari jl. het faillissement uitgesproken over drukkerij Boom + Verweij in Mijdrecht, meldt de website PRINTmatters. Grafimedia-onderneming MullerVisual, eigenaar van de gefailleerde dochterondernemi
-
Beeld en Geluid ontvangt 1 miljoen van BankGiro Loterij voor nieuw media-museum
Directeur Eppo van Nispen tot Sevenaer werd vanochtend tijdens de uitzending van het programma Koffietijd verrast met een gift van maar liefst 1 miljoen euro van de BankGiro Loterij. Hij kreeg de cheque overhandigd uit handen van Loretta Schrijver
-
Digital marketingbureau Team Nijhuis zet volgende stap richting de toekomst
Het huidige managementteam, bestaande uit Stefano Golia (35), Luuk Rouwhorst (29) en Bram Lucas (28), heeft Team Nijhuis (Borne) na 36 jaar leiding van de familie Lievers overgenomen. Hiermee wordt de volgende stap richting de toeko
-
Ballerina Michaela DePrince CosmoGIRL! coverstory
Mooie start nieuwe redactionele formule voor de jonge vrouw van vandaag
-
Friese boeken digitaal beschikbaar op Delpher
Honderden Friese boeken zijn gedigitaliseerd en gepubliceerd op de website www.delpher.nl. Zo zijn de boeken
-
Martijn Kolkman (Qmusic) wint De Nachtwacht Award 2020
Vakmedianieuwsplatform Spreekbuis.nl heeft zojuist bekendgemaakt dat Martijn Kolkman met zijn Qmusic-nachtprogramma winnaar is van de Nachtwacht Award 2020. De Nachtwacht Award is een radioprijs voor het beste na
-
Bureauvijftig versterkt positie op de ouderenmarkt met overname TV-zender ONS
Bureauvijftig, het creatieve bureau dat gespecialiseerd is in ouderenmarketing, neemt per 1 januari 2020 televis
-
De 538 Ochtendshow met Frank Dane naar de Olympische Spelen
Radio 538 verplaatst deze zomer de studio naar Japan. De 538 Ochtendshow reist deze zomer af naar Tokyo en volgt de Nederlandse sporters op de voet tijdens hun strijd voor het Olympisch Goud. De oc
-
De 9 Tuindorpen Tocht wint De Amsterdamse Communicatie Prijs
De 9 Tuindorpen Tocht ontwikkeld voor de 100 jarige Van der Pekbuurt in Amsterdam-Noord ontving donderdagavond 16 januari in Café De Sluyswacht De Amsterdamse Communicatie Prijs 2019 (ACP) voor beste campagne in de metropoolregio va
-
Afronding overname Bruna door Audax
De Autoriteit Consument & Markt (ACM) heeft deze week goedkeuring verleend aan de voorgenomen krachtenb
-
Marscha Krouwel benoemd tot Country Manager Hearst Netherlands
Hearst Magazines Europe heeft Marscha Krouwel tot Country Manager voor Hearst Netherlands benoemd. Naast haar bestaande taken als Publishing Group Director heeft ze in haar nieuwe rol de leiding over de Nederlandse organisatie, w
-
Omroep MAX-baas Jan Slagter ontvangt Media Oeuvre Award 2019
Dit najaar is Omroep MAX exact 15 jaar op radio en televisie. De omroep is door initiatiefnemer en omroepbaas Jan Slagter uitgegroeid tot één van de grootste omroepverenigingen van Nederland. Media-icoon Joop van den En
-
CEO Luc van Os vertrekt bij Hearst Netherlands
Luc van Os is vandaag afgetreden als Chief Executive Officer van Hearst Netherlands. Van Os werkte de afgelopen 24 jaar voor Hearst Netherlands en haar rechtsvoorgangers Hachette Filippacchi Media en Quote Media, waarvan de laatste twa
-
Imago Mediabuilders neemt Forty7 over
Imago Mediabuilders bv is met ingang van 24 december aanstaande de nieuwe eigenaar van het Amsterdamse marketingbureau Forty7. De activiteiten van beide bedrijven sluiten naadloos op elkaar aan. Forty7 is binnen het domein van content marketing ee
-
BVA: Overname Sanoma mag niet leiden tot ongefundeerde prijsstijgingen.
De overname van Sanoma door DPG is volgens bvA een goede strategische stap die kan bijdragen aan een innovatief, kwalitatief en gezond lokaal medialandschap. Door schaalvergroting kunnen Nederlandse aanbieders tegenwicht bieden aan het duopolie va
-
Dit zijn de verdwenen merken van 2019
Bij het sluiten van dit decennium kunnen we terugkijken op bewogen jaren qua merkengebied. Warenhuizen vielen om, ziekenhuizen gingen failliet, motorclubs werden van de weg gehaald en voor onze boodschappen kunnen we bij steeds minder form
-
ELF MERCURS UITGEREIKT
Happinez is vanavond winnaar geworden van de Mercur Magazinemerk van het Jaar, Sander Schimmelpenninck (Quote) is de Hoofdredacteur van het Jaar en Jaap Biemans ontving de oeuvreprijs Mercur d’Or/LOF-Prijs voor Magazines.
-
NPO Radio 2 gaat 'Reclamemuziek Top 40 aller tijden' uitzenden
Op vrijdag 20 december wordt tussen 18:00 en 22:00 op NPO Radio 2 de Reclamemuziek Top 40 aller tijden uitgezonden. De radioprogramma’s van Wouter van der Goes en Frank van ’t Hof staan dan in het teken van de beste
-
DPG MEDIA KOOPT SANOMA NEDERLAND
Uitgeversconcern Sanoma verkoopt al zijn Nederlandse activiteiten aan DPG Media. Dat werd zojuist bekend. De Belgische onderneming die voorheen bekend stond als De Persgroep betaalt 460 miljoen euro voor Sanoma Media Netherlands.
-
Verslag: DE EINDBAZEN AAN HET WOORD - Mediacafe
Het einde van dit decennium is de aanleiding te inventariseren waar we nu staan met onze organisaties, ons af te vragen hoe de toekomst eruitziet en hoe we ons daar het best op kunnen voorbereiden. Programmamanager Theo Eijspaart had Peter
-
Felix Meurders vereeuwigd in Wall of Fame Beeld en Geluid
Het portret van Felix Meurders is gistermiddag toegevoegd aan de Wall of Fame in Beeld en Geluid. Aanleiding hiervoor was de toekenning van de Ere-Zilveren Reissmicrofoon, een oeuvreprijs voor zijn werk als radiopresentator. Voorafgaand aa
-
1 miljoen TikTok gebruikers in Nederland
Social media app TikTok heeft in Nederland op dit moment ruim 1 miljoen gebruikers. De app is voornamelijk populair onder de jeugd. TikTok heeft maar liefst 830.000 gebruikers binnen de leeftijdsgroep 6 t/m 18 jaar. Dit blijkt uit een groo
-
Halina Reijn wint Harper's Bazaar Woman of the Year Award 2019
Igone de Jongh, Iris van Herpen, Radna Fabias, Janneke Niessen en Adelheid Roosen vallen ook in de prijzen
-
Radio 538 (Talpa Network) Official Event Supporter van Formula 1 Heineken Dutch Grand Prix 2020
Radio 538 is Official Event Supporter van de Formula 1 Heineken Dutch Grand Prix 2020. Als onderdeel van deze drie jaar durende samenwerking starten er maandag 25 november unieke acties voor 538 Members. De hele week worden er kaarten wegg
-
CENTERCOM NEEMT MEERDERHEIDSBELANG IN BEREIK
Centercom Buitenreclame neemt een meerderheidsbelang in Bereik. Bereik exploiteert ruim 75 digitale grootformaat schermen. Met deze deelneming vergroot Centercom haar digitale footprint in de Nederlandse Out of home m
-
Bruna en Audax Groep bundelen krachten
Bruna en Audax Groep zijn voornemens om in 2020 de krachten te bundelen. Daarover hebben Shar
-
Vorsten lanceert royalty-podcast ‘Aan het Hof’
Vorsten is vanaf nu niet alleen te lezen, maar ook te beluisteren: ‘Aan het Hof’ is de eerste Nederlandse royalty-podcast, te beluisteren via iTunes en Spotify. Elke maand presenteert Vorsten vanaf de red
-
Magazine Media Café: 18-11-2019 start 16:00 - De Balie - DE EINDBAZEN AAN HET WOORD
HET PROGRAMMA In het laatste Magazine Media Café van dit jaar en tevens van dit decennium maken we de balans op. Topmannen en -vrouwen die aan het roer staan van magazine mediabedrijv
-
SowiesoHelder breidt uit met creatief directeur Irpa Allard
Communicatiebureau zet vol in op strategische conceptontwikkeling. Het managementteam breidt uit, en doelbewust met een creatief directeur. ‘We vertellen verhalen en activeren merken en bedrijven’, zegt Joost van Iperen, mana
-
Gids met do’s en don’ts voedingsmiddelenreclame met influencers
BvA en FNLI hebben in deze Week van de Mediawijsheid een update uitgebracht van de ‘Gids Content Creators en Food Adverteerders’. De gids biedt voedingsmiddelenadverteerders een kompas voor verantwoord reclamemaken in sa
-
Alle nominaties Mercurs 2019
-
Social media groei ten einde
Nederlanders zijn het afgelopen jaar minder social media gaan gebruiken. Het gemiddelde gebruik per dag is in 2019 gedaald tot onder de 80 minuten. Dit blijkt uit de tweede editie van de
-
Anouk Beeren nieuwe Directeur Cross-channel Intergamma
Anouk Beeren (45) start per 1 december als Directeur Cross-channel bij Intergamma. De afgelopen 10 jaar heeft zij als directeur e-commerce en marketing de digitale transformatie van horecagroothandel Bidfood gerealiseerd. Anouk volgt Lieke
-
KAARTVERKOOP MERCURS 2019 VAN START!
MERCURS 2019 viert de veelzijdigheid, de kracht en creativiteit van magazinemerken op donderdagavond 12 december in het Amsterdamse DeLaMar Theater. Het belooft een super spannende avond te worden
-
Splendid Film en Studio 100 hernieuwen strategische samenwerking
Filmdistributeur Splendid Film en Studio 100 kondigen aan dat de in 2017 opgezette samenwerking verlengd wordt met een selectie nieuwe filmtitels. Gedurende de samenwerking zijn diverse titels van Studio 100 gedistribu
-
Globitas neemt contentmarketingbureau MPG. over
MPG. krijgt ruimte om te ondernemen en verdere digitalisering versneld door te voeren Investeerder Globitas neemt samen met het management contentmarketingbureau MPG. over. MPG. is met meer dan 90 werknemer
-
Winnaars Cinekid Film & TV Awards en Beste MediaLab Project bekend
Vrijdagavond zijn op het Cinekid Festival in Amsterdam de jury- en publieksprijzen uitgereikt voor de beste jeugdtelevisie en kinderfilms van 2019. De Vlaams-Nederlandse film BINTI van Frederike Migom won de Cinekid Leeuw vo
-
PubliQare wordt partner van PublishOne
PubliQare wordt met directe ingang in diverse Europese landen wederverkoper van hetproduct PublishOne. PublishOne is een Nederlandse content-workflow- en -auteursoplossing waarmee con
-
Haarlemse mediaman start ’Haerlems Media Revolutie’
Een positieve sociale missie voor meer duurzaam en sociaal nieuws Haarlem, 24 oktober 2019 - Dennis Cup, oprichter van het online media platform Haerlems Bodem, vaart vanaf deze week een nieuwe koers
-
Maar liefst 86% van de internetgebruikers zegt dat ze influencers niet vertrouwen
Amsterdam, 22 oktober 2019 - Uit onderzoek van de Reputatiefabriek blijkt dat maar liefst 86% van de internetgebruikers zegt dat ze influencers niet vertrouwen. Het online publiek wordt moe van alle gesponsorde producten in hun feed. Daarnaast wor
-
Ubachs en Mooibroek starten sales bureau Salesexpertise
Deborah Ubachs en Erik Mooibroek zijn het bureau Salesexpertise gestart. Zij kennen elkaar van TMG waar ze hebben samengewerkt. Zij hebben besloten hun krachten te bundelen in een nieuw bureau dat interim sales management aa
-
NEL Magazine - Trots tijdschrift voor ouders van een overleden kind
Hoewel het heel vaak voorkomt, waarschijnlijk vaker dan je zou denken, wordt er weinig over gesproken. Het overlijden van een kind. Nadat Maartje Lute (38) haar zoon verloor, vond ze dat dat anders kon. Ze stortte zich vol overgave op het maken va
-
DE COVER VAN LEKKER 2020 IS BEKEND!
Dit jaar zijn er maar liefst 67 nieuwe restaurants in de gids zijn opgenomen en dat de grootste stijger 37 plaatsen omhoog schiet. Nu mogen we ook alvast de cover met jullie delen. Er is dit jaar gebruikt gemaakt van veel koper en e
-
Online Radio Awards 2019 naar KINK, Domien Verschuuren en Man Man Man, de podcast
HILVERSUM - Gisterenmiddag zijn in Beeld en Geluid de winnaars van de OnIine Radio Awards 2019 bekend gemaakt. Domien Verschuuren was de grote winnaar van de middag met het binnenhalen van twee awards. Hij won de award voor Beste Presentat
-
Doorstart MYbusinessmedia.
Nadat MYbusinessmedia faillissement heeft aangevraagd, heeft het management van MYbusinessmedia vandaag overeenstemming bereikt met de curator over een doorstart. De doorstart wordt ondersteund door een aantal aandeelhouders van Berk Partn
-
Verwachte prijsstijging tijdschriftabonnementen voor 2020 bekendgemaakt in EBSCO’s Serials Price Projection Report
~ Gemiddelde stijging van uitgeversprijzen naar verwachting 5 tot 6 procent voor individuele titels en 4 tot 5 procent voor digitale pakketten ~ De nieuwste editie van het Serials Price Projection R
-
Sublime en Business Insider lanceren zakelijk nieuwsbulletin ‘Ondernemers van de Vooruitgang’
Het landelijke radiostation Sublime en de zakelijke nieuwswebsite Business Insider Nederland bundelen hun krachten en lanceren ‘Ondernemers van de Vooruitgang’, een nieuw
-
Uitgeverij Rodi Media heeft de Noord-Hollandse weekblad- en nieuwsbladtitels van BDU overgenomen.
Het is echter nog niet duidelijk of en zo ja welke titels er blijven voortbestaan. De Noord-Hollandse bv van BDU
-
Nieuwe CFO Audax: Jeroen Naalden
Volgende stap in vernieuwing voor het logistieke retail- en mediaplatform
-
Einde nabij voor vijftien lokale kranten in Noord-Holland
Uitgever BDU heeft het faillissement aangevraagd voor vijftien lokale huis-aan-huiskranten in de provincie Noord-Holland. Het Barneveldse bedrijf geeft in die provincie weekbladen uit als het Alkmaars Weekblad, Nieuwsblad Castricum
-
Nederlandse omzet Spotify 350 miljoen
De omzet van Spotify in Nederland is inmiddels gegroeid naar 350 miljoen euro per jaar. Op dit moment heeft de muziekdienst bijna 3 miljoen betalende gebruikers, een stijging van 33% ten opzichte van 2017. Dit blijkt uit de tweede editie v
-
Grote najaarstentoonstelling Mediavrouwen opent in Museum Hilversum
Grote najaarstentoonstelling Mediavrouwen opent in Museum Hilversum Hilversum – De wereld van beeld en geluid lijkt misschien een mannenwereld, maar niets is minder waar. Als we ons vizier richten op de vrou
-
Het vandaag verschenen MISTER VERONICA is de fascinerende biografie over Rob Out, die van Veronica een imposant mediabedrijf wist te maken.
De fascinerende biografie over een populaire dj, die van Veronica een imposant mediabedrijf wist te maken. Rob Out was een populaire diskjockey met zakelijke ambities. Toen het voortbestaan van Radio Veronica werd bedreigd, probeerde hij het zinke
-
Oud-topman Pon investeert in doorstart automagazine Carros
Ondanks een ruzie over merkrechten hebben de glossy tijdschriften Carros en Residence toch een doorstart gemaakt. De oud-topman van Pon Holdings, Henk Rottinghuis, bevestigt tegenover RTL Z betrok
-
De drukkerij Corelio Printing in Erpe-Mere, ooit de drukkerij van Het Volk, is vrijdag failliet verklaard.
De drukkerij Corelio Printing in Erpe-Mere, ooit de drukkerij van Het Volk, is vrijdag failliet verklaard. Het bedrijf werd vorig jaar overgenomen door een Nederlandse groep. ‘We werken vandaag en in het weekend gewoon door’, i
-
Boeken Magazine krijgt Nederlandse editie!
Vier jaar en twintig edities na de succesvolle start in Vlaanderen is het Boeken Magazine klaar om ook op de Nederlandse markt te lanceren. In de voorbije maanden werd steeds vaker de vraag door Nederlandse lezers, auteurs, boekhand
-
Harper's Bazaar Nederland viert 5-jarig jubileum
Met het septembernummer viert Harper's Bazaar haar 5-jarig jubileum in Nederland. Om dit hoogtepunt feestelijk te vieren, geeft zij de jubileumeditie uit met maar liefst vijf verschillende covers. Thema van deze 200 pagina's tellen
-
Rectificatie foto Mediamoves juni: Rob Kolkman
Rob Kolkman Werd: CEO Sanoma Media Netherlands Was: Group Managing Director voor Reed Business Information Per: 1 januari 2019 Rob Kolkman komt van Reed Business Information (RBI), onderde
-
Bart Wessels nieuwe directeur KNNV Uitgeverij
Op 1 september 2019 zal Bart Wessels aantreden als nieuwe directeur van de KNNV Uitgeverij. Deze uitgeverij - voortgekomen uit de Koninklijke Nederlandse Natuurhistorische Vereniging, maar al decennia zelfstandig - heeft een programma voor
-
MECURS - INZENDEN GEOPEND!
Magazinemakers kunnen weer inzenden om mee te dingen naar de Mercurs 2019 van de Magazine Media Associatie (MMA). Voor negen categorieën kan worden ingezonden: van originele covers en populaire events tot jonge talenten en succesvolle hoofdre
-
Marktaandeel radiozenders Talpa Network eerste half jaar hoger dan ooit
Marktaandeel radiozenders Talpa Network eerste half jaar hoger dan ooit De vier radiozenders v
-
De plannen van Mediahuis
"Ik ben ervan overtuigd dat er in Europa een paar grote sterke mediagroepen gaan overblijven, en daar moet Mediahuis bij zijn." Aan het woord is Gert Ysebaert, topman bij Mediahuis. De uitgeverij verwacht rond augustus de overname van Ie
-
MediaFacts is weer uit!
MediaFacts is deze maand weer verschenen in een gedrukte uitgave. De uitgever Spoor & Partners hebben de uitgave laten verschijnen in een oplage van 3.000 exemplaren en verstuurd naar abonnees, uitgevers en uitgevende instanties.
-
Kamervragen over marktconcentratie Nederlandse uitgeverijen
Kamerleden Joost Sneller en Kees Verhoeven (beiden D66) hebben aan minister Slob (Media) en staatssecretaris Mona Keijzer (Economische Zaken) schriftelijke vragen gesteld over de hoge marktconcentratie onder dagbladuitgevers. Ze vragen de
-
Nieuwe Weg Nieuwe Naam
Communicatievereniging Welcom Amsterdam heet vanaf nu Communicatie Netwerk Amsterdam. Deze nieuwe naam, voor onze 55 jaar oude vereniging, laat beter zien wie wij zijn, een energieke vereniging voor communicatieprofessionals in de metropoolregio A
-
Jan ’t Hart versterkt hoofdredactie regionale dagbladen TMG
Jan ’t Hart start 1 augustus als adjunct-hoofdredacteur van de regionale dagbladen van de Holland Media Combinatie (HMC).HMC bestaat uit het Noordhollands Dagblad, Haarlems Dagblad/IJmuider Courant, De Gooi- en Eemlander en Leidsch Dagblad.
-
De allereerste uitgave van een QRM Magazine is een feit
We presenteren met veel trots het eerste QRM Magazine ter wereld! Met dit blad wil QRM by Censor een bijdrage leveren om QRM nóg sterker vertegenwoordigd te maken in ondernemend Nederland. De aanpak van QRM sluit namelijk voor
-
Rik Ruts is per 1 juli de nieuwe Managing Director van Business Insider Nederland
Rik Ruts (52) werkte voorheen onder andere bij Endemol en adviesbureau 3MO. Zijn laatste functie was CEO van mediabureau UM. Ruts volgt Steven Veenendaal op, die de directierol op interim basis vervulde nadat oprichter Arend van den Berg zich vori
-
Cor Vink en Arthur Clement commissarissen bij Koninklijke Boom uitgevers
Per 27 juni 2019 zijn Cor Vink (1959) en Arthur Clement (1981) toegetreden als commissaris van Koninklijke Boom uitgevers. Cor Vink is momenteel Managing Partner bij Terwadding.nl.
-
Het event Big Mag van de MMA
De Magazine Media Associatie had op 13 juni een event: BIG MAG: hét event waar adverteerders, mediaplanners en strategen van nationale en internationale sprekers leren over de kracht van magazinemerken! De gastvrouw was Sara van Gor
-
Video on demand verslaat tv
Nederlanders zijn in het afgelopen jaar meer video on demand gaan kijken. Het aandeel in kijkminuten van video on demand (27%) is nu voor het eerst ook groter dan het aandeel van lineaire tv (24%). Dit blijkt uit de tweede editie van de
-
Tijdschrift voor leefstijlgeneeskunde richt zich op het gezonde leven van de toekomst.
Een gezonde leefstijl en in het bijzonder voedingsgedrag, krijgt een steeds groter belang binnen de geneeskunde en zorg. Ook in ons persoonlijk leven wordt steeds duidelijker dat we onszelf ziek kunnen eten maar ook béter. Waar we v
-
Winnaars Dutch Design Awards 2019 zetten nieuwe designstandaard
EINDHOVEN - De winnaars van Dutch Design Awards 2019 geven vorm en inhoud aan de filosofie ‘minder, maar beter’. Ze kenmerken zich door een pure werkwijze, o
-
Boom Uitgevers Amsterdam neemt de activiteiten van Management Impact over van Vakmedianet
Vakmedianet en Boom uitgevers hebben overeenstemming bereikt over de overgang van de activiteiten van Management Impact naar Boom Uitgevers Amsterdam. Management Impact is Uitgever van toonaangevende managementboeken en organisat
-
De Persgroep verandert naam in DPG Media
De Persgroep versterkte zich het afgelopen jaar door de volledige overname van Medialaan - moederbedrijf van diverse commerciële radio- en televisiezenders in België - en Independer - vergelijkingssite van fina
-
Boris Scheepers nieuwe directeur Imago Mediabuilders
Imago Mediabuilders uit Amersfoort heeft Boris Scheepers (53) aangetrokken als nieuwe directeur. De leiding van het bedrijf was in handen van Chris Roest, die samen met Rik Jansen eigenaar is van het innovatieve mediaproductiebedrijf. Roest blijft
-
Veel digitale publicaties dreigen onder het hoge btw-tarief te blijven
De aangekondigde btw-verlaging voor digitale publicaties van 21 naar 9% gaat vrijwel alleen gelden voor digitale kopieën van papieren kranten, boeken en tijdschriften. In tegenstelling tot andere lidstaten houdt Nederland gangbare dig
-
Drukkerij Roto Smeets in Deventer definitief dicht
Het doek valt definitief voor drukbedrijf Roto Smeets in Deventer. Nadat het bedrijf vorige maand failliet was verklaard, is nu bekend dat er ook geen doorstart komt. Bij de vestiging in Deventer werken 380 mensen. Na een d
-
Veldhuis Media schakelt over op Biobased sealfolie
In gesprekken die Veldhuis Media de afgelopen periode voerde met onze relaties werd me regelmatig gevraagd of de folie waarin we magazines sealen wel “milieu vriendelijk” is: De folie die we gebruikten is gemaakt van olie en
-
Nieuwe Weg Nieuwe Naam
Communicatievereniging Welcom Amsterdam heet vanaf nu Communicatie Netwerk Amsterdam. Deze nieuwe naam, voor onze 55 jaar oude vereniging, laat beter zien wie wij zijn, een energieke vereniging voor communicatieprofessionals in de metropoolregio A
-
Digitale abri's veranderen op 4 mei in herdenkingsmonument
Reclame maakt in Amsterdam plaats voor oorlogsverhalen Amsterdam, 2 mei 2018 - Zeventien digitale reclameborden in de binnenstad van Amsterdam veranderen op 4 mei in tijdelijke oorlogsmonumenten, waar ingrijpende gebeurtenissen uit de Twee
-
Zijn cookiewalls Persgroep en TMG verboden of niet?
Sinds de AVG/GDPR eind mei van toepassing werd werpen kranten als AD, Telegraaf en Volkskrant cookiewalls op voor hun online bezoekers. Bron: Frank.news Geen toestemming voor cookies, geen nieuws.
-
Persgroep meldt diefstal 350.000 e-mailadressen uit database
Een aanvaller is erin geslaagd om toegang tot een database van de Persgroep Nederland te krijgen en heeft daarbij 350.000 e-mailadressen gestolen, zo heeft het Belgische mediabedrijf via de eigen website bekendgemaakt. Bron: Security.nl
-
Twintig procent advertentie-inkomsten dagbladen via digitale platformen
In 2017 werd 20 procent van de advertentie-inkomsten van Nederlandse krantenuitgevers gerealiseerd op digitale platformen. Bron: Emerce Dat percentage groeit permanent vanaf 2011 (8 procent) toen het voor het eerst werd gerapporteerd.
-
NY Times voorspelt emoties lezers op nieuwsverhalen
De Amerikaanse krant NY Times heeft kunstmatige intelligentie ontworpen waarmee het de emotionele reacties van zijn lezers en kijkers kan voorspellen op alle items die in de krant verschijnen. Bron: Emerce Die product, Project Feels, wordt
-
Commissariaat voor de Media verandert Mediamonitor
Het Commissariaat voor de Media (CvdM) heeft voor de laatste keer oude stijl de jaarlijkse Mediamonitor gepubliceerd. Bron: Villamedia Vanaf 2018 breiden ze uit en zal een een focus zijn op nieuwsgebruik.