Bionic Media, hét boutique saleshouse voor lineaire en digitale video, verwelkomt Atmedia als nieuwe aandeelhouder. Atmedia is een multimedia saleshouse en markleider in Hongarije. Atmedia vertegenwoordigt 45 TV zenders, zoals Discovery Networks, Disney, Viasat World en de grootste lokale zender TV2.
Daarnaast is Atmedia ook marktleider op het gebied van radio en video platforms. Bionic Media vertegenwoordigt thematische zenders in Nederland, zoals een aantal zenders van Warner Bros Discovery, SPI, Insight TV and Euronews.
Beide bedrijven zijn ervan overtuigd dat door deze samenwerking, het marktaandeel en de company value in Nederland zal stijgen en dat er optimaal gebruik kan worden gemaakt van synergieën en elkaars netwerk.

 

Bionic Media maakt weer een belangrijke stap voorwaarts door het verwelkomen van Atmedia als nieuwe aandeelhouder. Managing Partners Aafje de Laat en Jacqueline Heemskerk zijn enthousiast met deze strategische ontwikkeling. Aafje de Laat ”Wij zijn trots Atmedia te verwelkomen als nieuwe aandeelhouder in Bionic Media, dit geeft ons de mogelijkheid om onze positie, expertise en netwerk te vergroten”. Jacqueline Heemskerk voegt toe: ”In 1 jaar hebben we het aantal zenders dat wij vertegenwoordigen verdubbeld; met Atmedia als partner verwachten we deze groei te kunnen versnellen.” 
 
Endre Laczko, Hoofd Portfolio & Internationale Ontwikkeling Atmedia Hungary zegt dat de acquisitie goed in de uitbreidingsstrategie van Atmedia past: ’’Atmedia heeft als doel om als pan-regionale speler, gebruik makend van haar ervaring en capaciteiten, een economisch waardevolle activiteit op te zetten in buitenlandse markten. Als onderdeel van deze ambitie hebben we al kantoren geopend in Ljumljana, Zagreb en Belgrado, waar op dit moment ook gekeken wordt naar additionele, veelbelovende investeringsmogelijkheden. Wij geloven dat dit het juiste moment is om toe te treden tot de  West-Europese markt, mede doordat er ingrijpende veranderingen verwacht worden in het Nederlandse televisielandschap. Investeren in Bionic Media is om die reden onderdeel van een goed gedefinieerde groeistrategie.”

 

 

Over Bionic Media
Bionic Media is een boutique saleshuis, dat vanuit ondernemerschap en lef, energie en persoonlijke aandacht verantwoordelijk is voor de exploitatie van een diversiteit aan thematische zenders en platformen. 

Vanuit ruime specialistische ervaring op het gebied van zowel commodity sales, commercial format ontwikkeling en brandpartnerships, wil Bionic Media met haar merken impact realiseren. Dat doet Bionic media door met specifiek bereik en passende creatieve oplossingen, gericht samen te werken met adverteerders en bureaus. Bionic staat voor aandacht en enthousiasme en werkt aan de hand van eenvoudige inkoop, op kosten-efficiënte wijze.
 
Bionic Media doet al de volledige exploitatie voor: Cartoon Network, Boomerang, NJAM!, DanceTV, StingrayClassica, StingrayDJazz, InsightTV, Filmbox, Love Nature, Euronews en digitale partner Multilocal.

Over Atmedia:
Sinds haar oprichting in 2010 is Atmedia het grootste multimedia saleshouse in Hungary. Atmedia verkoopt zendtijd voor 45 TV zenders, meer dan 80 radiostadions en het online portfolio behoort tot de top 3 in Hongarije. De laatste grote innovatie vond begin 2022 plaats toen Atmedia de podcastmarkt betrad en het grootste aanbod in lokaal geproduceerde podcasts heeft.