Het Rembrandtplein, één van de bekendste pleinen van Nederland heeft door de eeuwen heen een grote rol gespeeld in het culturele en sociale leven van de stad. Het is dan ook met trots dat dit plein de thuisbasis is van het eerste full-motion screen van Amsterdam, 'The Capital®'.

The Capital® is een Premium Plus scherm met state-of-the-art hardware en een ongekend hoge resolutie, waardoor de kijkervaring en content naar een hoger niveau wordt getild. Het scherm bestaat uit 80% gerecycled aluminium afkomstig uit Nederland en is gevoed door 100% Nederlandse groene stroom.

“Gelegen aan het Rembrandtplein in Amsterdam heeft The Capital® een onmiskenbare internationale uitstraling. Door de technologische upgrade van het scherm is het een toonaangevend platform voor wereldwijde merken om zich te profileren in de Nederlandse hoofdstad”, aldus Ernst Vos, CCO van de blowUP media Group. 

Ter ere van deze lancering is anamorfische 3D content ontwikkeld door de non-profit organisatie Justdiggit. Daarnaast tonen de Amsterdamse ondernemingen Gassan Diamonds en het kledingmerk New Amsterdam Surf Association hun content en is het laatste werk, ‘Adam, van wereldberoemde moderne kunstenaar Marcel van Luit exclusief weergegeven op het scherm.

De lancering van The Capital® betekent ook de start van een waardevolle samenwerking met het Rijksmuseum. Met deze samenwerking zet blowUP media een volgende stap in de missie om hoogwaardige kunst naar de straat brengen met blowUP art. blowUP art is een label van blowUP media dat al jaren meerwaarde biedt aan de openbare ruimte waardoor exclusieve kunst toegankelijk wordt voor iedereen.

“Dit digitale scherm vormt een eerbetoon aan het verleden en een springplank naar de toekomst van digitale communicatie. We zijn overtuigd dat het een verrijking zal zijn voor zowel het plein als de stad Amsterdam”, aldus Ernst Vos, CCO van de blowUP media Group. 

 

Voor meer informatie over 'The Capital®' en blowUP media, kunt u terecht op https://www.blowup-media.nl/locaties/the-capital/