CEO Luc van Os vertrekt bij Hearst Netherlands
Luc van Os is vandaag afgetreden als Chief Executive Officer van Hearst Netherlands. Van Os
werkte de afgelopen 24 jaar voor Hearst Netherlands en haar rechtsvoorgangers Hachette
Filippacchi Media en Quote Media, waarvan de laatste twaalf jaar als CEO.
Onder Van Os’ leiding is de uitgever van Quote en ELLE uitgegroeid tot de grootste Nederlandse
tijdschriftenuitgever. Niet alleen haalde hij Harper’s BAZAAR naar Nederland, hij bracht ook Hearsttitels
die bij andere Nederlandse uitgevers in licentie werden uitgegeven, zoals Cosmopolitan en
Esquire, onder bij Hearst Netherlands. In 2017 nam de uitgever de Nederlandse tak van Gruner+Jahr
over, waarmee het de eerste onderneming binnen de tijdschriftentak van Hearst wereldwijd werd,
die niet alleen Harper’s BAZAAR en ELLE maar ook Vogue onder één en hetzelfde dak uitgaf.
“Acht jaar lang onderdeel te zijn van Hearst en deze onderneming als CEO van Hearst Netherlands te
vertegenwoordigen was niet alleen een voorrecht maar ook een geweldige ervaring”, zegt Van Os.
“We zijn in deze periode getransformeerd van een traditionele tijdschriftenuitgever in een
onderneming met nieuwe inkomstenstromen: digitaal adverteren, events en andere aan de
tijdschriftenuitgeverij gelieerde activiteiten zoals het creëren van branded content voor onze
adverteerders op diverse platformen. Het uitgeven van tijdschriften is nog steeds de basis voor onze
business, maar inmiddels bereiken onze merken meer mensen dan ooit door de digitale
distributiemogelijkheden en de nieuwe diensten die we leveren.”
James Wildman, directievoorzitter van Hearst Europe: “Wij zijn Luc dankbaar voor zijn inspanningen
die hebben bijgedragen aan de bloei van de uitgeverij gedurende de afgelopen 24 jaar, en wij
wensen hem alle succes voor de toekomst!”
Over Hearst Netherlands
Het in Amsterdam gevestigde Hearst Netherlands (www.hearst.nl) is uitgever van Cosmopolitan,
ELLE, Esquire, FiscAlert, Harper’s BAZAAR, Men’s Health, Women’s Health en Quote, zowel online,
mobiel als in druk. Sinds december 2017 behoren ook de titels Vogue, Glamour, JAN, National
Geographic en Quest tot het portfolio van Hearst Netherlands.
Over Hearst Magazines Internationaal
Hearst Magazines International, onderdeel van Hearst Corporation (www.hearst.com), is met 300
edities in meer dan 100 landen een van ’s werelds grootste tijdschriftuitgevers. De bekendste titels
zijn Cosmopolitan, Esquire, Good Housekeeping, Harper’s BAZAAR.