Communicatiebureau SowiesoHelder heeft in opdracht van de FNV een nieuwe campagne ontwikkeld voor de sector Agrarisch Groen. Daarvoor heeft Sowieso Helder eerst hun zogenaamde Merkversneller© ingezet. Dat is een co-creatiesessie met de klant en het concept- & strategieteam van SowiesoHelder.

 

Haal FNV erbij

FNV Agrarisch Groen lanceerde in week 37 de nieuwe campagne Haal FNV erbij. Deze meerjarige campagne is bedoeld voor de hele agrarische sector. De campagne zoomt in op 4 belangrijke thema’s: veiligheid, beloning, werktijden en wonen. Ook zullen subthema’s aandacht krijgen, zo worden de vraagstukken rondom de honderdduizenden arbeidsmigranten die werkzaam zijn in ons land als eerste uitgelicht. Deze grote groep werkenden zijn vaak onbekend met hun rechten en plichten. Zij kunnen de steun en expertise van de FNV goed gebruiken.

 

Belangrijke thema’s

SowiesoHelder wil dat de FNV zijn doelgroepen binnen de agrarische sector zo goed mogelijk bereikt. Daarom is voor de groep arbeidsmigranten o.a. een Poolse campagnesite (fnv.nl/wspolnie-z-fnv) opgezet. Sinds week 38 loopt er ook een advertentiecampagne op o.a. Facebook, Instagram en Polonia.nl. SowiesoHelder bedacht het overall communicatieconcept en ontwikkelde alle campagnemiddelen.

 

Communicatiebureau SowiesoHelder heeft een team van 23 professionals. Het biedt brede expertise onder één dak: van strategie, concept & creatie tot online, video en events - zowel live als virtueel als hybride events.