De 9 Tuindorpen Tocht ontwikkeld voor de 100 jarige Van der Pekbuurt in Amsterdam-Noord ontving donderdagavond 16 januari in Café De Sluyswacht De Amsterdamse Communicatie Prijs 2019 (ACP) voor beste campagne in de metropoolregio van de hoofdstad. 

“Het is een goede campagne met een heldere doelstelling, passende middelen en doelgroepen en een goed resultaat. Efficiënt en effectief, met veel aandacht voor participatie van de buurt, voor bonding onderling en voor uitstraling op mensen van buiten de buurt. En illustratief voor de communicatie-praktijk”, aldus voorzitter van de jury, prof.dr. Betteke van Ruler, emeritus hoogleraar Communicatiewetenschappen UvA.

Communicatie Netwerk Amsterdam, voorheen Welcom Amsterdam, reikt jaarlijks de ACP uit aan de beste communicatiecampagne, project of initiatief.  Doel van deze prijs is te inspireren en vakmanschap in de schijnwerpers te zetten. De ACP is een jaarlijks feestje voor Amsterdamse communicatieprofessionals. Innovatie, creativiteit en impact zijn daarbij eminent.

De jury was blij verrast met het aantal inzendingen die bovenal allemaal erg creatief en inspirerend zijn. Maar de 9 Tuindorpen Tocht van Stichting Zetel is de ultieme campagne aller campagnes. Ontwikkeld voor de viering van de 100-jarige Van der Pekstraat en het Van der Pekplein in Amsterdam-Noord maar is nu beschikbaar voor iedereen om met fiets, bolderkar, auto of te voet kennis te maken met de diversiteit en de prachtige natuur en cultuur van de 9 tuindorpen van Amsterdam-Noord.