De Persgroep versterkte zich het afgelopen jaar door de volledige overname van Medialaan - moederbedrijf van diverse commerciële radio- en televisiezenders in België - en Independer - vergelijkingssite van financiële producten in Nederland. Het mediaconcern zette daarmee een grote stap in de strategie om internationaal actief te zijn in nieuws, entertainment en online services. Om deze nieuwe koers te markeren wordt een nieuwe naam en identiteit geïntroduceerd.

Christian Van Thillo, CEO: "De Persgroep is dertig jaar geleden begonnen als een Vlaamse uitgeverij van dag- en weekbladen. Geleidelijk aan zijn we uitgegroeid tot een multimediaal bedrijf dat in drie landen actief is. De recente overnames van Medialaan en Independer hebben deze evolutie versneld. We waren toe aan een nieuwe naam die past bij de breedte van onze activiteiten. Vanzelfsprekend refereert DPG Media naar het verleden, één waar we trots op zijn. Het logo verwijst daarnaast naar onze drie strategische basisactiviteiten die we in de toekomst verder willen uitbouwen."

De samenwerking tussen de Belgische en Nederlandse dochterbedrijven werd opgevoerd teneinde meer kracht en snelheid te geven aan de digitale transformatie van beide ondernemingen. Inmiddels is een gecombineerde directie aangesteld die voor de twee landen de samenwerking aanstuurt.

De nieuwe naam geldt voor alle bedrijfsonderdelen in beide landen: Medialaan - de Persgroep Publishing en de Persgroep Nederland.

Opmerkelijk genoeg geeft DPG Media (vooralsnog) geen website. Een woordvoerder van DPG Media laat weten dat de nadruk van de lancering van DPG Media op dit moment in België ligt, Nederland volgt later.

DPG Media is uitgever van ADR nieuwsmedia (AD, PZC, BN DeStem, Brabants Dagblad, Eindhovens Dagblad, De Gelderlander, de Stentor en de Tubantia), de Volkskrant, Trouw en Het Parool. De Persgroep is eigenaar van de radiozender Qmusic, zakelijk platform De Ondernemer, online video MyChannels en diverse websites zoals Independer, Autotrack, Intermediair, Nationale Vacaturebank, Reclamefolder.nl, Sportnieuws, Hardware.info en Tweakers. De Persgroep is tevens uitgever van meer dan 140 huis-aan-huiskranten. De merken van de Persgroep realiseren dagelijks een bereik van 11,9 miljoen contacten.

www.persgroep.nl