Mediaplus wint EMEA-media-account van De'Longhi

 

De’Longhi brengt haar media-account onder bij Mediaplus, onderdeel van de Nederlandse tak van de Serviceplan Group. Het House of Communication, waarin de diensten van de groep gebundeld worden, startte eerder dit jaar als een samensmelting van Serviceplan, Mediaplus en Mediaxplain*. Onder aanvoering van de Duitse Serviceplan Group legt House of Communication zich toe op de lokale strategie, planning en inkoop voor de Italiaanse fabrikant. De’Longhi kiest hiermee voor de geïntegreerde aanpak van media en creatie waar Serviceplan Group voor staat.
 
Na een uitgebreid selectieproces heeft de Italiaanse groep haar EMEA-media-account toegekend aan Mediaplus. Het gaat in totaal om 30 markten, waaronder Nederland, Duitsland, het VK, Italië, Spanje en Rusland, evenals het Midden-Oosten. Naast De’Longhi dekt dit nieuwe account ook de merken Kenwood en Braun Household van het bedrijf. De afgelopen periode draaiden er in Nederland al meerdere campagnes voor de verschillende merken en komende maand starten er nog twee voor De’Longhi, gericht op de espressomachines van het merk.

 

OVER DE’LONGHI
De’Longhi is een Italiaanse fabrikant van huishoudelijke apparaten gevestigd in Treviso, Italië. Van oudsher (jaren ’50) een belangrijke producent van draagbare kachels en verrijdbare airconditioners, werd het merk De’Longhi in 1974 gelanceerd en heeft het bedrijf zich uitgebreid met bijna elke categorie in kleine huishoudelijke apparaten.  Van keukenapparaten zoals friteuses en luchtontvochtigers tot het meest uitgebreide assortiment in espressoapparaten.  Naast het merk De’Longhi zijn ook de merken Kenwood in de foodprepcategorie en Braun in staafmixers en o.a. strijken onderdeel van De’Longhi Group dat sinds 2002 beursgenoteerd is. www.delonghigroup.com
 
OVER SERVICEPLAN GROUP
De Serviceplan Group is actief in Nederland met haar House of Communication waar de labels Serviceplan, Mediaplus en Mediaxplain* onderdeel van zijn. Mede middels de hub in Amsterdam vormt de Serviceplan Groep het grootste onafhankelijke bureaunetwerk van Europa. Het House of Communication vormt het meest geïntegreerde bureau van Nederland met 100 communicatieprofessionals en met een uniek serviceportfolio gericht op media, creatie, tech en data. Het biedt zowel Nederlandse, als internationale klanten het breedste scala aan gespecialiseerde diensten op het gebied van communicatie en werkt onder andere voor Binck Bank, Bolletje, Hornbach, L’Oreal, het Van Gogh Museum, de Efteling en Uniekaas. www.serviceplan.nl  www.mediaplus.nl  www.mediaxplain.nl