Per 1 september is Dorothee de Backer de nieuwe Head of Product bij Trust International, het toonaangevende merk voor digitale lifestyle accessoires met de beste prijs-kwaliteitverhouding. Ze is verantwoordelijk voor  Productstrategie, R&D, Product- en Verpakkingsontwerp, Categorie Management en (Product) Duurzaamheid.

De Backer heeft meer dan 25 jaar ervaring in regionale en globale productmanagement en productmarketingmanagement functies bij Philips and Harman International (JBL/Harman Kardon). In haar nieuwe rol bij Trust maakt ze deel uit van het leiderschapsteam en zal ze zich richten op de transitie naar een consistent en duurzamer productaanbod.

“Dorothee brengt waardevolle ervaring met zich mee in wereldwijde bedrijfsontwikkeling, gespecialiseerd in de ontwikkeling van nieuwe producten en go-to-market-strategieën. We zijn erg blij om haar aan boord te hebben”, aldus Rogier Volmer, CEO bij Trust International. 

“Trust maakt al producten met een goede prijs-kwaliteitverhouding en heeft een groot potentieel. Het is mijn ambitie om meer focus, consistentie en duurzaamheid in het productaanbod te brengen en zo een toch al sterk productportfolio verder te versterken”, aldus Dorothee de Backer.

Trust heeft onlangs aangekondigd dat het fundamentele stappen zet in zijn missie om het dagelijks leven te vereenvoudigen met slimme en duurzame oplossingen. Met het Clevergreen-initiatief voert het bedrijf veel projecten uit met betrekking tot de milieu-impact van de producten, verpakkingen en activiteiten. Trust streeft ernaar de recycleerbaarheid te verbeteren, vermindert al sterk het afval en plastic dat in producten wordt gebruikt en maakt meer gebruik van materialen uit hernieuwbare bronnen.

 

Over Trust

Trust International B.V. is opgericht in 1983 en is het one-stop-merk voor digitale lifestyle-accessoires. Trust is een wereldwijd opererend bedrijf met een duidelijke missie: het dagelijks leven makkelijker maken met handige oplossingen. Nu en in de toekomst wil Trust relevant zijn en blijven, met een focus op duurzaamheid en maatschappelijk verantwoord ondernemen. Het brede assortiment binnen de B2C en B2B markt bestaat uit kwaliteitsproducten tegen een betaalbare prijs om in elke behoefte te voorzien, in huis, op kantoor en onderweg. Met Trust Home & Office, Trust Mobile, Trust Smart Home en Trust Gaming biedt het bedrijf alles voor de laptop, console, tablet, pc, smartphone of tv. Dankzij lokale sales teams zijn Trust’s producten in meer dan 50 landen te vinden; van lokale winkels tot grote elektronicaketens, warenhuizen, hypermarkten en online.