Happinez is vanavond winnaar geworden van de Mercur Magazinemerk van het Jaar, Sander Schimmelpenninck (Quote) is de Hoofdredacteur van het Jaar en Jaap Biemans ontving de oeuvreprijs Mercur d’Or/LOF-Prijs voor Magazines.
 
Tijdens de 22ste uitreiking van de Mercurs in het DeLaMar Theater in Amsterdam werden elf Mercurs uitgereikt, dé vakprijzen in de magazine mediabranche. Nieuw dit jaar zijn de categorieën Event van het Jaar en Marketinginnovatie van het Jaar, terwijl de Mercur Tijdschriftenretailer van het Jaar terug van weggeweest is.
 
Bij Event van het Jaar wordt een excellent georganiseerd evenement beloond, dat de band met de doelgroep en de brand awareness heeft versterkt. De Vriendin Speeddate heeft de primeur van deze nieuwe Mercur.
 
B2C-marketingactiviteiten die hebben geleid tot het vergroten van het bereik van een magazinemerk en/of het succesvol exploiteren van dit bereik had de jury te beoordelen voor de andere nieuwe categorie: Marketinginnovatie van het Jaar. De Instagram-training ‘Leef met de maan’ van Happinez is de winnaar.

 

VOLLEDIGE UITSLAG MERCURS 2019

Mercur Magazinemerk van het Jaar: Happinez (WPG Media)
Mercur Hoofdredacteur van het Jaar: Sander Schimmelpenninck - Quote (Hearst Netherlands)
Mercur d’Or/LOF-prijs voor Magazines: Jaap Biemans - Coverjunkie / Volkskrant Magazine (DPG Media)
Mercur Artdirection van het Jaar: Flow (Sanoma Media)
Mercur Marketinginnovatie van het Jaar: Instagram-training ‘Leef met de Maan’ - Happinez (WPG Media)
Mercur Reportage van het Jaar: ‘Mr. Kaor’ - PS van de Week (DPG Media)
Mercur BeLOFte van het Jaar: Bret Hartman - Libelle (Sanoma Media)
Mercur Cover van het Jaar: ‘Famke Louise’ - LINDA.Meiden (Mood for Magazines)
Mercur Event van het Jaar: Vriendin Speeddate – Vriendin (Audax Publishing)
PostNL Mercur Partnership van het Jaar: Donald Duck X Rijksmuseum - Donald Duck (Sanoma Media)
Aldipress Mercur Tijdschriftenretailer van het Jaar: AKO - Onbemande winkel Schiphol (Audax)