De campagne voor Hard//hoofd op papier, die op 1 juli startte, is een groot succes. Meer dan 1.000 'trouwe lezers' sloten zich (nog voor de deadline) aan. Hierdoor zijn we in één maand het één-na-grootste literaire tijdschrift van Nederland. Alleen De Gids - met een oplage van 30.000 - heeft meer abonnees.

Over de campagne
Afgelopen twee jaar gaven we met succes de eerste twee edities van ons advertentievrije papieren magazine uit met elk een oplage van meer dan 1.000 exemplaren. Dat succes hoopten we tijdens de campagne minstens te evenaren, maar dan met vaste abonnees. 

We zochten afgelopen maand 1.000 mensen die zich voor €2,50 per maand aan zouden sluiten als trouwe lezer, zodat we twee keer per jaar op papier kunnen verschijnen en zo nóg vaker een podium kunnen bieden aan aanstormend talent. Dat is nu gelukt, tegen de trend van de uitgeversmarkt voor tijdschriften in.

Over het tijdschrift
Het 120 pagina's tellende magazine is gevuld met werk van meer dan 40 schrijvers, kunstenaars, denkers. Zij worden achter de schermen ondersteund door tientallen redacteuren. Iedere pagina is uniek vormgegeven in overeenstemming met de inhoud van het verhaal. Het tijdschrift verschijnt twee keer per jaar, in maart en september.