Met het septembernummer viert Harper's Bazaar haar 5-jarig jubileum in Nederland. Om dit hoogtepunt feestelijk te vieren, geeft zij de jubileumeditie uit met maar liefst vijf verschillende covers. Thema van deze 200 pagina's tellende editie is iconen. Niet alleen om een ode te brengen aan het iconische karakter van 's werelds eerste modemagazine, maar ook om vrouwen van nu te inspireren tot een tijdloze, originele stijl. In een tijd waarin alles lijkt te draaien om vluchtigheid, kiest Bazaar juist voor tijdloosheid als een onderscheidende kracht.

 

Elke pagina afzonderlijk staat in het teken van iconen: van iconische vrouwen als Tilda Swinton, Ines de la Fressange en Monic Hendrickx, tot tijdloze ontwerpen van 's werelds meest iconische merken. Nog nooit had Bazaar zo'n grote line-up van beeldbepalende vrouwen. Met de verschijning van dit jubileumnummer benadrukt de redactie de vernieuwde koers van het magazine. Miluska van 't Lam, hoofdredacteur: 'De combinatie van groot dromen, verdieping en iconische elegantie is wat Bazaar kenmerkt. We zijn er voor kosmopolitische vrouwen met ambitie, die willen investeren in hun persoonlijke ontwikkeling en niet bang zijn om zich ook te onderscheiden in hun stijl: van mode en juwelen tot beauty en zelfs interieur en kunst. We helpen hen zichzelf zichtbaar te maken en met elkaar in contact te komen: via het magazine, online en events zoals Woman of The Year en de International Woman's Day Summit.'

 

Traditiegetrouw opent Bazaar in het septembernumer het nieuwe modeseizoen, met onder andere een reportage van Global Fashion Director Carine Roitfeld, die hiervoor samenwerkte met iconische vrouwen die veranderingen teweeg hebben gebracht door zich te verzetten tegen het establishment, zoals Kate Moss, Christy Turlington, Celine Dion, Alicia Keys en nog vele anderen.