Hearst Netherlands lanceert op 29 juni zijn zomercampagne. Onder de noemer Pak deze zomer zelf
goud wordt op ludieke manier ingehaakt op de sportzomer die door het coronavirus niet doorgaat.
De zomercampagne heeft een positieve insteek: nu het EK voetbal en de Olympische Spelen dit jaar
niet doorgaan en de Tour de France waarschijnlijk pas eind augustus start, wordt onder de noemer
Pak deze zomer zelf goud ‘gouden korting’ gegeven op abonnementen van een groot aantal Hearsttitels.
De campagne bestaat naast een tv-commercial uit online video, radiocommercials, social advertising
en printadvertenties.


‘We zijn er erg trots op dat deze campagne uit onze eigen koker gekomen is,’ zegt subscription
manager Bob Krechting. ‘Vanuit een leeg Olympisch Stadion wordt verslag gedaan van een wedstrijd
die er niet is. Met de kreet Pak deze zomer zelf goud wordt gerefereerd aan onze kortingsactie op
abonnementen. Nu er geen sport is om op de voet te volgen, houdt men tijd over om ontspannen
een tijdschrift te lezen. Zo hebben we van de nood een deugd gemaakt.’ Subscription marketeer Kari
Kremer vult aan: ‘Oorspronkelijk was het plan om met onze abonneewerfcampagnes in te haken op
een geweldige sportzomer. Toen de grote evenementen onverhoopt werden afgeblazen, werd een
beroep gedaan op onze flexibiliteit en creativiteit.’


De commercial is hier te bekijken: https://vimeo.com/432777385. Bijgevoegd: printscreen van tvcommercial/
foto campagne (rechtenvrij te gebruiken ovv Bastiaan Heus).


Over Hearst Netherlands
Het in Amsterdam gevestigde Hearst Netherlands (www.hearst.nl) is uitgever van Cosmopolitan,
ELLE, Esquire, FiscAlert, Harper’s BAZAAR, Men’s Health, Women’s Health en Quote, zowel online,
mobiel als in druk. Sinds december 2017 behoren ook de titels Vogue, Glamour, JAN, National
Geographic en Quest tot het portfolio van Hearst Netherlands.


Over Hearst Magazines Internationaal
Hearst Magazines International, onderdeel van Hearst Corporation (www.hearst.com), is met 300
edities in meer dan 100 landen een van ’s werelds grootste tijdschriftuitgevers. De bekendste titels
zijn Cosmopolitan, Esquire, Good Housekeeping, Harper’s BAZAAR.