Met de overnames van RDC, Marskramer en Bruna en andere strategische keuzes heeft Audax de afgelopen twee jaar de bakens verzet en een nieuwe richting gekozen. Sinds februari 2020 is er bovendien een Raad van Commissarissen, waarin Joop Brakenhoff (voorzitter), Femke de Leeuw, Jan Brouwer, Ingrid Faber en Luc van Os zitting hebben. De nieuwe koers doet Audax goed. De onderneming is sterk uit de fase van transitie gekomen. Het juiste moment voor Hubertus de Leeuw, de derde generatie van het familiebedrijf, om zijn positie van voorzitter van de Raad van Bestuur over te dragen aan de huidige CEO, Casper de Nooijer. Vanaf 6 maart 2020 vormt De Nooijer samen met Jeroen Naalden en Stefan Hutten de Raad van Bestuur van Audax Groep B.V..

 

Familiebedrijf in ontwikkeling

De Leeuw blijft als voorzitter van de Raad van Aandeelhouders intensief bij Audax betrokken en kijkt ernaar uit in 2022 met alle medewerkers van het familiebedrijf de 75ste verjaardag van Audax te vieren. De Leeuw: 'In mijn nieuwe rol ben ik nog als vertegenwoordiger van de familie stringent aanwezig en betrokken bij de uitbouw en verdere groei van Audax als familiebedrijf, goede werkgever en voorbeeld voor de samenleving. "De governance van onze mooie onderneming is nu perfect ingericht en in goede professionele handen - onder leiding van CEO en Voorzitter van de Raad van Bestuur Casper de Nooijer met een sterk statutair directieteam - om Audax ook in de toekomst leidend te laten zijn."

 

 

 

Over Audax Groep B.V.

Het familiebedrijf Audax is al bijna 75 jaar dienstbaar aan uitgevers. Anno 2020 helpt het tevens fabrikanten, groothandels en importeurs van alledaagse artikelen met research, logistiek en distributie. Audax is voor de producent van alledaagse artikelen - van huishoudproducten tot tijdschriften - de slimme snelweg naar de consument via verkooppunten, distributiepunten én media - en weet waar in Nederland en België een product de grootste kans van slagen heeft. Zowel fysiek als online. Audax levert bijna dagelijks aan ruim 170 eigen winkelpunten, 880 franchisewinkels en in totaal 5.400 buurt- en distributiepunten, waaronder verschillende retailers. De winkelpunten van Audax zijn onder andere  AKO, Bruna, The Read Shop, Marskramer, Plantage, Toys2Play, Schiphol, treinstations en de boekenwinkels van de Bijenkorf. Ook via de post weet Audax de consument te bereiken; met een eigen mediaportfolio van 11 titels (waaronder Weekend, Vriendin en Santé) goed voor ruim 3 miljoen lezers per maand in Nederland en België. Dit zijn ideale podia (zowel online als offline) om de gemaksproducten onder de aandacht te brengen. Door deze sandwichformule voor zakelijke klanten brengt Audax - met bijna 1.300 fte, werkzaam in de hele keten - alle voorwaarden om duurzaam te kunnen verkopen bij elkaar.