CITY is met de aanstaande herlancering in één klap het grootste huis-aan-huismagazine van Nederland. Na een korte pauze door Covid-19 verschijnt CITY begin september wekelijks in vijf grote Nederlandse steden: Amsterdam, Utrecht, Den Haag, Tilburg en Haarlem.

CITY groeit als landelijk mediamerk met een oplage van 400.000 stevig door na de eerste verschijning in Amsterdam in de zomer van 2018. Het magazine onderscheidt zich qua inhoud, vormgeving en exploitatie van de traditionele huis-aan-huiskranten.

In iedere CITY-editie per stad is er aandacht voor lokaal nieuws, cultuur en sport. Ook is er lifestyle-nieuws op het gebied van wonen, gezondheid en food. Daarnaast interviewen CITY-journalisten wekelijks bekende Nederlanders uit de wereld van het entertainment, cultuur en sport. CITY streeft naar gemiddeld 25% redactionele content in het wekelijkse magazine.

CITY biedt landelijke retailers de mogelijkheid om de scherpste aanbiedingen onder de aandacht te brengen bij een groot publiek in deze steden. Dankzij het hoge lokale bereik is CITY een ideale mediapartner voor landelijke winkelketens, maar kunnen ook lokale ondernemers adverteren in de CITY van hun stad.

Verdere uitbreiding

CITY-uitgever H.A.H. Retail onderzoekt de komende periode welke andere steden, buiten de huidige vijf gemeenten, in aanmerking komen om CITY uit te brengen. Uit eerder onderzoek in Amsterdam blijkt dat CITY aanslaat bij een groot publiek én populair is bij adverteerders.

Volgens Sjuul Paradijs van Trusted Media Publishers, dat verantwoordelijk is voor de inhoud van het magazine, is CITY als landelijk mediamerk een innovatie in de markt van huis-aan-huiskranten. ,,Bovendien wordt CITY onafhankelijk gemaakt door professionele journalisten en is elke aanvulling op lokale journalistiek winst”, aldus Paradijs.

CITY spreekt een nieuwe doelgroep aan die erg interessant is voor adverteerders. Daarbij kan CITY met nieuwe edities in andere gemeenten nog groeien naar een bereik van 2 miljoen adressen.