De overname heeft betrekking op alle uitgeefactiviteiten van Cobouw Bouwkosten. Vakmedianet publiceerde eind 2020 het voornemen om te stoppen met het Cobouw Bouwkosten-portfolio. De overname door IGG Bouweconomie betekent dat alle onderdelen binnen het portfolio; bestaande uit zowel boeken en indexen als raming-, calculatie-, meerjarenonderhoud- en taxatiesoftware en softwareondersteuning in de huidige vorm zullen worden gecontinueerd.

Cobouw Bouwkosten is een langlopend portfolio met kosteninformatie over alle onderdelen van de bouwsector. IGG Bouweconomie is eveneens een belangrijke speler op het gebied van kosteninformatie met o.a. BouwkostenKompas.nl en Bouwkostenindex.nl. De voorgenomen integratie met de bestaande boeken, indexen en adviesactiviteiten van IGG Bouweconomie biedt alle ingrediënten voor innovatie en professionalisering.

 

‘Betrouwbare kostendata is een essentieel onderdeel binnen de bouwsector en zal steeds belangrijker worden met de verdere automatisering en integratie van de bouwketen’, zegt Arno Vonk. ‘De samenstelling van onze activiteiten maakt het mogelijk onze klanten actuele bouwkosten-oplossingen te bieden in iedere passende vorm’.

 

Bij verkoop zijn vijf medewerkers betrokken die samen met de veertig adviseurs van IGG Bouweconomie verder zullen bouwen aan het Bouwkosten-portfolio en de huidige klanten op een hoogwaardig wijze zullen blijven bedienen.

 

IGG Bouweconomie is de marktleider op het gebied van bouwkostenbeheersing binnen de gebouwde omgeving. Vanaf 1988 heeft IGG Bouweconomie als onafhankelijk adviseur een prominente plek verworven binnen de bouwsector en adviseert over de financiële haalbaarheid van projecten.

 

Vakmedianet (VMN) is in 2008 opgericht en in 12 jaar uitgegroeid tot het leidende business-to-business mediabedrijf in Nederland. VMN is ontstaan door het acquireren en integreren van een groot aantal B2B media portfolio’s van o.a. Wolters Kluwer, Reed Business en SDU. Dagelijks bereikt VMN meer dan 1,5 miljoen professionals in ruim 50 branches en niches, zoals Bouw, Food, Horeca, Logistiek, Facilitair, Automotive, Verzekeringen, HR en Finance. VMN inspireert hen met on- en offline content, events, opleidingen, boeken en dataproducten.