WarnerMedia kondigt vandaag twee nieuwe benoemingen aan voor het nieuw gevormde leiderschapsteam voor de kinderactiviteiten in EMEA. Monika Oomen is benoemd tot Head of Brand, Communications and Franchise Management, Kids EMEA en Lars Wagner treedt toe als Head of Kids Channels, CEE.
 
Monika Oomen neemt de rol met onmiddellijke ingang op zich en rapporteert aan Vanessa Brookman, Head of Kids EMEA. Oomen is verantwoordelijk voor het ontwikkelen en implementeren van de merk- en communicatiestrategie in de hele regio voor de kinder- en familiemerken Cartoon Network, Boomerang, Cartoonito en Boing, inclusief de franchises en diensten op de lineaire en digitale platforms. Voordat ze bij WarnerMedia kwam, bekleedde Oomen een aantal senior functies bij Disney, meest recentelijk als Executive Director, Marketing Strategy voor de EMEA regio.
 
Lars Wagner, die ook rapporteert aan Brookman, start vanaf 1 juli aanstaande met de functie Head of Kids Channels, CEE. Wagner wordt verantwoordelijk voor het samenstellen en beheren van de WarnerMedia kids platforms in de CEE regio, inclusief de VOD-services, lineaire kanalen, YouTube, websites en social media. In deze rol zal Wagner de lokale programmering, presentatie, marketing, PR en digitale teams leiden. Wagner voegt zich bij WarnerMedia met meer dan 13 jaar ervaring in de kids en familie-business. Hij was Chief Marketing Officer bij het Duitse speelgoedbedrijf Playmobil en werkte meest recentelijk bij Schleich, waar hij hun content strategieën ontwikkelde. Daarvoor lanceerde en beheerde hij verschillende premium entertainmentmerken bij Disney, ViacomCBS en Discovery op alle digitale contactpunten, waaronder online video-content, social media platforms en interactieve gaming apps.
 
Vanessa Brookman, Head of Kids, WarnerMedia EMEA, zegt: “Monika en Lars brengen een schat aan expertise mee op het gebied van entertainment voor kinderen en gezinnen en hebben laten zien dat ze uitmuntend presteren op het gebied van innovatie, leiderschap en digitale vaardigheid. Ze hebben een uitstekende staat van dienst in het bouwen van sterke en winstgevende merken, diensten en producten. We hebben zeer grote ambities voor onze Kids en Family-business, zowel als het gaat om ons zeer succesvolle bestaande portfolio als om de spannende ontwikkeling van het HBO Max Kids- en Family-aanbod, en ik ben ervan overtuigd dat Monika en Lars ons zullen helpen in het behalen van onze doelen.”
 
Monika Oomen, Head of Brand, Communications and Franchise Management, Kids EMEA, WarnerMedia, zegt: “Ik vind het geweldig om me aan te sluiten bij een bedrijf met merken die zo enorm geliefd zijn bij kinderen en gezinnen wereldwijd. Ik ben in het bijzonder verheugd om betrokken te zijn bij hoe we de levering van hoogwaardige content voor kinderen en gezinnen kunnen harmoniseren met relevante, mondiale onderwerpen zoals klimaatverandering met initiatieven zoals Climate Champions. Met een ongelooflijk sterke contentpijplijn in het verschiet en Hanna-Barbera Studios Europa die onlangs is gerebrand, kan ik geen meer inspirerende plek bedenken om te werken. Ik kijk ernaar uit om voort te bouwen op de sterke erfenis en kwaliteit van content en om bestemmingen te creëren die de toekomst van kinderentertainment omarmen.”
 
Lars Wagner, Head of Kids Channels, CEE, WarnerMedia, zegt: “WarnerMedia heeft een bewonderenswaardige toewijding aan de beste content voor kinderen en hun families, en een zeer getalenteerd team waar ik niet op kan wachten om me bij aan te sluiten. Voor mij is de missie van inclusie waar de WarnerMedia-kindermerken voor staan een spannende en hele belangrijke missie. Ik kijk er erg naar uit om bij te dragen aan het aanhoudende succes bij het opbouwen van een modern kinder- en familiebedrijf in de CEE-regio.”

 

 

 

Over WarnerMedia
WarnerMedia is een toonaangevend media- en entertainmentbedrijf dat premium en populaire content creëert en distribueert, van een breed scala aan getalenteerde verhalenvertellers en journalisten, naar een wereldwijd publiek via de consumentenmerken waaronder: HBO, HBO Max, Warner Bros., TNT, TBS, truTV, CNN, DC Entertainment, New Line, Cartoon Network, Adult Swim, Turner Classic Movies en meer. De organisatie omvat ook een reeks geavanceerde advertentieoplossingen van Xandr die zijn ontworpen om reclame voor merken, uitgevers en consumenten te helpen verbeteren. WarnerMedia is part of AT&T Inc. (NYSE:T).