PI marketing treedt toe tot LevelUp Group
Email en marketing automation specialist PI marketing uit Den Bosch kiest om verder te gaan als onderdeel van LevelUp Group. De Amsterdamse bureaugroep zet hiermee opnieuw een grote stap voorwaarts in de uitbreiding van de groep. Eind mei sloot het creatieve bureau C2B zich eveneens aan bij de groep.
Daniël Markus, medeoprichter van LevelUp Group: “Samengaan met PI marketing betekent een prachtige toevoeging aan onze diensten. Het zijn echt specialisten op het gebied van klantcommunicatie en activatie binnen e-commerce en travel. Met hun competenties kunnen we onze opdrachtgevers optimaal ondersteunen op het gebied van klantbehoud en optimalisatie van klantwaarde.”
Willem van der Steen, oprichter van PI: “We hebben volledige focus op gepersonaliseerde klantcommunicatie door het gebruiken van data en marketing automation software. Het is onze ambitie om daarin de beste én grootste te zijn. Om dit te bewerkstelligen gaan we voor een 9+ klanttevredenheid en medewerker tevredenheid. Hierin hebben de LevelUp Group en PI elkaar gevonden, want zij denken er net zo over.”
LevelUp Group is in 2017 ontstaan uit de fusie tussen digital marketingbureaus Netprofiler en ClickValue. ClickValue heeft zich sindsdien gespecialiseerd in conversie optimalisatie programma’s. Daarnaast zijn binnen de LevelUp Group ook het B2B digital marketingbureau Leadscope en het data & analytics bureau Cloud Nine Digital actief. Eind mei is daar creative content bureau C2B bijgekomen. Door het aansluiten van PI marketing ontstaat nu een bureaugroep van 6 labels met 160 medewerkers. PI marketing blijft actief vanuit Den Bosch en haar kantoor zal fungeren als Brabantse hub voor de groep.
PI marketing bestaat sinds 2011 en is opgericht door Willem van der Steen. Aanvankelijk was de dienstverlening full service met een focus op de reisbranche. Vlak voor de uitbraak van de Coronapandemie besloot de organisatie om te specialiseren in email en marketing automation. Mascha Soors, CCO bij PI marketing: “De pandemie heeft onze ontwikkeling enorm versneld. Travel klanten haakten af door de reisbeperkingen maar de groei van e-commerce was ongekend en daarom zijn we als bureau in omvang ruim verdubbeld binnen 18 maanden. Onder de vlag van LevelUp Group verwachten we deze groei voort te zetten en de kwaliteit van de dienstverlening verder te verbeteren terwijl we opschalen.”
PI marketing werkt onder meer voor Wijnvoordeel.nl & Koffievoordeel.nl, ANWB, Sanitairwinkel, Run2Day, Solmar.nl en Olympia.
Labels van LevelUp Group werken voor tientallen nationale en internationale opdrachtgevers waaronder Heineken, Grand Vision, Tommy Hilfiger, G-Star, Robeco, Harman, Samsung, New York Pizza, Intratuin, Nespresso, Bakker Bart, BOL.com, Rituals, Futurumshop en Het Concertgebouw.