Radio 10 begint 2020 met het hoogste marktaandeel ooit. De zender met de grootste hits aller tijden heeft een marktaandeel van 11,3% in de doelgroep 10+. Dit is een stijging van 13% ten opzichte van vorig jaar in dezelfde meetperiode. Hiermee verstevigt Radio 10 haar nummer twee positie en is zij het grootste commerciële radiostation van Nederland. Ook in de kerndoelgroep 30-59 jaar maakt de zender een goede start met een marktaandeel van 13,8%. Dit blijkt uit de meest recente luistercijfers over de meetperiode december 2019-januari 2020 van NLO/GfK.

 

TALPA NETWORK
Talpa Network is de onderneming waarbinnen John de Mol zijn (multi)media-activiteiten heeft ondergebracht. Talpa Network bestaat uit de onderdelen Events, TV (o.m. SBS6, Net5, Veronica en SBS9), Radio (o.m. 538, Sky Radio, Veronica en Radio 10), Social (o.m. Social1nfluencers, StukTV en Gierige Gasten), Digital (o.m. KIJK, JUKE en VoetbalTV), LINDA. en de eCommerce divisie (o.m. VakantieVeilingen en Actievandedag). Ook het Algemeen Nederlands Persbureau (ANP) maakt deel uit van het concern. Deze onderdelen worden ondersteund door Media Solutions, Technology en Creative. Met dit netwerk is het Nederlandse multimediabedrijf meer dan relevant voor de consument en de adverteerder.