Rob Kolkman

Werd: CEO Sanoma Media Netherlands

Was: Group Managing Director voor Reed Business Information

Per: 1 januari 2019

Rob Kolkman komt van Reed Business Information (RBI), onderdeel van de RELX Group, een wereldwijde leverancier van informatie en data-analyses. 

Hij heeft meerdere senior managementposities vervuld binnen RELX en was op het laatst op Group Managing Director voor RBI. Daarvoor was hij CEO bij RBI in Nederland, waar hij eindverantwoordelijk was voor een groot aantal online dataoplossingen en publicaties, waaronder Elsevier Weekblad en Landleven. 

Rob Kolkman rapporteert in zijn nieuwe rol aan Susan Duinhoven, President en CEO van Sanoma Corporation: “Met zijn ervaring op de zakelijke data- en uitgeversmarkt, zie ik in Rob de juiste persoon om leiding te geven aan het ervaren managementteam binnen Sanoma Media Netherlands. Samen zijn zij in staat om onze merken verder crossmediaal uit te bouwen en onze nieuws- en dataorganisatie verder te ontwikkelen waar kleinere acquisities ook een onderdeel van uit zullen maken.” Rob Kolkman volgt Marc Duijndam op, die op 15 augustus vertrok, nadat hij per 1 januari 2018 was gestart als CEO. In goed onderling overleg met Sanoma besloot hij per direct terug te treden. “Sanoma is een prachtig bedrijf met vele kansen en uitdagingen, maar ik heb gemerkt dat een bedrijf als Sanoma toch niet geheel bij mijn persoonlijke ambities aansluit.” 

Hij kwam van huizenwebsite Funda en volgde bij Sanoma Peter de Mönnink op, die in januari 2018 bij Talpa begon. Duijndam werkte eerder als Country Director van Google Benelux, adviseur van het Europese management bij LinkedIn en vervulde commerciële functies bij verschillende mediabedrijven. Susan Duinhoven werd tot 1 januari 2019 tijdelijk benoemd als CEO voor Nederland. 

Excuus, Rob.