Rik Ruts is per 1 juli de nieuwe Managing Director van Business Insider Nederland
Rik Ruts (52) werkte voorheen onder andere bij Endemol en adviesbureau 3MO. Zijn laatste functie was CEO van mediabureau UM. Ruts volgt Steven Veenendaal op, die de directierol op interim basis vervulde nadat oprichter Arend van den Berg zich vorig jaar terugtrok uit de dagelijkse leiding. Business Insider Nederland wordt uitgegeven door Z24 Media. Naast Business Insider exploiteert het ook beleggerssite Finanzen.nl en het contentmarketingbureau BI Studios. Ook deze activiteiten komen onder de verantwoordelijkheid van Ruts.
Arend van den Berg (oprichter en aandeelhouder van Z24 Media): “We zijn enorm blij met de komst van Rik. Met zijn drive, kennis en netwerk willen we de onstuimige groei van de laatste jaren verder voortzetten en het platform uitbreiden met verschillende titels, diensten en activiteiten.” Rik Ruts: “Na mijn tijd bij UM heb ik verschillende advies en interim-management opdrachten uitgevoerd en zodoende bij meerdere media- en technologiebedrijven in de keuken mogen kijken. Toen ik in gesprek kwam met Business Insider, vond ik het opvallend hoeveel succesvolle parterships op het gebied van contentmarketing er met adverteerders worden gerealiseerd en hoe impactvol de advertising campagnes op het platform zijn. Ik zag onmiddellijk de kansen om het platform en de activiteiten in het digitale zakelijke domein verder te ontwikkelen en te verbreden. Het team bij Z24 Media bestaat uit een mooie mix van ervaren en talentvolle redacteuren, data en techspecialisten, projectmanagers en media-adviseurs waardoor wij de bezoekers en adverteerders van Business Insider perfect kunnen bedienen. Ik heb ontzettend veel zin om aan dit team leiding en richting te geven en de groei van het bedrijf de komende jaren verder te faciliteren.
Businessinsider.nl is met meer dan 1,5 miljoen unieke bezoekers per maand de grootste website voor zakelijke nieuws in Nederland. Het is een licentie-uitgave van Business Insider U.S. dat met 17 internationale edities en meer dan 140 miljoen unieke bezoekers is uitgegroeid tot ’s werelds grootste website voor zakelijk nieuws.