Toen begin dit jaar opeens alle líve events stilvielen, was het communicatiebureau in Halfweg een van de eerste die het virtuele event als volwaardig alternatief bood. Dat was niet tegen dovemans oren gezegd. Hines had in mei de primeur. Daarna volgden TU Delft, Maandag, Inno Energy en PostNL. Inmiddels staan ook voor ECP, drie ministeries, Bouwinvest, Yakult Europe en tal van andere opdrachtgevers online events gepland.

 

Joost van Iperen, managing director van SowiesoHelder: “Ons bureau doet al jaren veel events, dus we wisten direct dat we creatief wilden schakelen om onze trouwe opdrachtgevers niet te hoeven teleurstellen. Die versnelling blijkt achteraf een gouden zet geweest. En het mooie is dat ook veel níeuwe opdrachtgevers ons hebben benaderd om hun online event te organiseren. Grote merken en organisaties, dus we zijn uiteraard blij dat zij zien wat we op dit digitale domein te bieden hebben.”

 

Accent op beleving

Joost: “Wat aanslaat bij de opdrachtgevers, is het accent op beleving. Techniek is één - die moet perfect in orde zijn, dus daarvoor schakelen we met een aantal vaste partners die dat kunnen garanderen - maar concept en content zijn bepalend. Virtuele events zijn maatwerk. En de wow-factor is belangrijk; make it memorable. Zeker bij een online event kan de beleving het grote verschil maken. Op https://sowiesohelder.nl/diensten/online-events/virtueel-event/ staat een demo die een goed beeld geeft wat er allemaal mogelijk is. En op https://sowiesohelder.nl/diensten/online-events/ vind je de vier verschillende opties die we bieden.”

 

Here to stay

De verwachting is dat het virtuele event een blijver zal blijken. Ook nu er live weer meer mogelijk is, geven veel organisaties nu al aan deze digitale variant of de hybride-vorm heel aantrekkelijk te vinden. En voor de toekomst zeker te overwegen. Het doet in veel gevallen niet onder voor de live experience en biedt belangrijke voordelen: internationale mogelijkheden zonder te hoeven reizen (dus ook duurzamer), schaalbaar in aantallen deelnemers én, zeker bij grote events, ook betaalbaarder.

 

Communicatiebureau SowiesoHelder

Het bureau heeft een team van 22 professionals. SowiesoHelder biedt brede expertise onder één dak: van strategie, concept & creatie tot online, video en (virtuele) events. Altijd vanuit de belofte: Maakt dat het raakt.