Uitgeverij Vanden Broele gaat vanaf vandaag als Vanden Broele de toekomst tegemoet. Dat doet de Brugse leverancier van innovatieve kennisoplossingen voor overheden en non-profits bovendien met een nieuwe huisstijl en een nieuw logo. Samen symboliseren ze de ambitie van Vanden Broele: slim automatiseren waar het kan en daarnaast inzetten op kennisdeling, inspiratie en vorming van de medewerkers van alle Belgische overheden.

 

"Professionals ontzorgen en organisaties slimmer maken, dat is waar het bij ons inderdaad om draait”, verklaart Tom Van den Broele, eigenaar van de Vanden Broele Group. "Dat doen we door kennis in een waaier van innovatieve oplossingen om te zetten. En daarbij zijn we het traditionele uitgeven al lang ontgroeid."

 

Zoals Vanden Broele Connect: een suite van gebruiksvriendelijke online bibliotheken waar 85 % van de Belgische lokale besturen op terugvalt. Of ReligioSoft, een boekhoudprogramma op maat van de Vlaamse en Waalse kerkfabrieken dat door 95 % van de markt wordt gebruikt. Of eGovflow: veel meer dan zomaar een digitaal loket. Of eSignflow, de toepassing om slim en veilig documenten te beheren, te ondertekenen en te verzenden.

 

Terwijl we groeiden als leverancier van innovatieve kennisoplossingen, kregen we steeds meer het gevoel dat de manier waarop we ons aan de buitenwereld toonden, steeds minder overeenstemde met wie we vandaag zijn … en wie we morgen willen worden", zegt Bram Van Impe, general manager van Vanden Broele.

 

En dan kwamen de coronacrisis en de bijhorende lockdowns, die als het ware als groeiversnellers fungeerden voor Vanden Broele. "Los van al het menselijke en economische leed ... De crisis maakte ook duidelijk dat overheden meer dan ooit open staan voor innovatie, en daarvoor kijken ze met plezier naar Vanden Broele", aldus Bram Van Impe.

 

Door nog enkele versnellingen hoger te schakelen, beseften we de afgelopen maanden dat het ook tijd was voor een andere, grote stap. En die zetten we vandaag. Het woord ‘uitgeverij’ laten we los, voortaan gaan we als Vanden Broele de toekomst tegemoet: de alom bekende merknaam die al meer dan 60 jaar staat voor klantgerichtheid, innovatie en betrouwbaarheid. En dat doen we dus met een nieuwe huisstijl en een nieuw logo."

 

Die nieuwe huisstijl is vanaf vandaag te zien in alle offline dragers en alle online kanalen van Vanden Broele, waaronder een nieuwe website. Net zoals het opvallende, frisse logo trouwens. "Dat logo is een vertaling van ons DNA: kennis stroomt door onze aderen, waardoor het donkerblauw als hoofdkleur voor de hand ligt. Ons innovatieve karakter vertaalt zich dan weer in de turquoise accentkleur."

 

En over dat DNA gesproken: "Ook al trekken we vandaag een nieuw jasje aan, we blijven nog steeds onszelf: een groep van enthousiaste medewerkers – 60 ondertussen! – die het helemaal ziet zitten om in nauwe samenwerking met al onze stakeholders vorm te geven aan morgen."

 

Meer weten?

Lees het volledige persbericht.