Hoe zorg je als organisatie voor werkgeluk? Wat zegt de wetenschap hierover? Wat zijn de best practices? Welke rol speelt werkgeluk in een complex verandertraject? Vragen als deze bepalen de inhoud van de nieuwe, landelijke Krant Werkgeluk. Het 0-nummer is zojuist verschenen. Het is dé krant voor werkend Nederland met een interesse voor werkgeluk en de enige in haar soort.

De krant heeft tot doel de diversiteit en problematiek van werkgeluk toegankelijk te belichten en wil mensen op een leuke manier inspireren. Het nut? Gelukkige medewerkers zijn creatiever, productiever en minder vaak ziek.

Het eerste nummer (16 pag.) verschijnt begin december. In 2021 verschijnt de krant vier maal. De krant kan worden neergelegd op lees- en kantinetafels, gebruikt worden ter ondersteuning van (organisatie)ontwikkeltraject of als kerstpakket-cadeau. Organisaties kunnen op de website (hier) de abonnementen afsluiten. Ook het 0-nummer kan er gratis gedownload worden en de papieren versie kan (tegen verzendkosten) besteld worden. Op de site kun je je tevens aanmelden voor de ‘Werkgeluk Prikkels’. Je krijgt dan informatieve en inspirerende blogjes over werkgeluk in je mailbox.

De Krant Werkgeluk is door LYCKA Media BV opgezet als een onafhankelijk initiatief, d.w.z. zonder advertenties of hoofdsponsor. Wel kan iedereen supporter worden om de krant en het werkgeluk binnen organisatie te ondersteunen.

Voor meer informatie, kijk op www.krantwerkgeluk.nl. Bij vragen kun je contact opnemen met Chantal van Cappelleveen (06-41005998 of Muriel van Dijk (06-42392602) of mailen via info@krantwerkgeluk.nl.